Ik ben al een tijdje aan het stoeien met het automatisch afronden van een workflow. Naar mijn idee werkte dit eerder wel, maar is er nu een actie nodig van de instuurder van een dossieritem.
Het is een hele korte workflow: 'Vullen datum laatste laatste contactmoment → Ter afhandeling → Afhandelen. Bij afhandelen heb ik ingevuld dat de taak als vervolgtaak naar einde workflow gaat met de conditie Altijd. Verder staat er niks speciaals in de workflow. Hierbij heb ik ook gegeven naar de volgende uitleg, waarbij de workflow ook automatisch sluit: Workflowtaken en -acties met conditie (voorbeeld) - Help Center Nederland
Wat zie ik over het hoofd om de workflow automatisch af te ronden?
Wat is de “Naar vervolgtaak als” die je hebt ingericht? Het kan voorkomen dat de taak vastloopt bij het conditioneel verwerken, als je dan Conditioneel (zonder rechten op taak) gebruikt, dan gaat hij het niet opnieuw proberen. Als je Conditioneel (via geplande taak) gebruikt, dan probeert AFAS het op een later moment wel opnieuw.
Als je de taak al via de geplande taak laat gaan, dan zou ik kijken of de autorisaties correct zijn ingericht op het dossieritem en de vrije velden.
De ‘Naar vervolgtaak als’ staat nu op Conditioneel (zonder rechten op taak). Zojuist ook geprobeerd om deze op ‘Via geplande taak’, maar alsnog komt de taak in de takenlijst en is er goedkeuring nodig.
Heb je er een dag later ook nog naar gekeken? Mijn ervaring is dat conditioneel via geplande taak maar 1x per dag werkt, ookal is de geplande taak wel nog een keer afgegaan.
Je hebt het over een workflow met contactmoment. Is het dan misschien iets dat Outsite ook raakt? dan kun je nog proberen de zichtbaarheid van de taak op in- en extern te zetten.