Control framework: repeterende taken beheersmaatregel

Goedemiddag,

Ik heb repeterende taken toegevoegd aan beheersmaatregelen, maar deze worden niet gestart. In een webinar van AFAS wordt aangegeven dat deze, naast handmatig, ook door een geplande taak getriggerd kunnen worden. Maar in de Help kan ik nergens vinden welke taak dit is en als ik alle mogelijke geplande taken doorneem zie ik geen enkele taak die nog niet ingepland is, maar die wel zou kunnen zorgen dat deze repeterende taken getriggerd worden. Wanneer ik handmatig op de knop Uitvoeren klik wordt het dossieritem netjes aangemaakt.

Wie heeft het verlossende antwoord? :slightly_smiling_face:

Kleine toevoeging nog, het zou niet nodig hoeven zijn om de betreffende beheersmaatregel ook aan een control framework te hebben hangen. (zie bijgaand) In mijn geval had ik dat in eerste ook niet gedaan, maar om te testen of het wellicht hieraan lag heb ik toch een control framework aangemaakt en hier de beheersmaatregelen gekoppeld. Helaas mocht dit ook niet baten.

Inmiddels toevallig nog een video van AFAS tegengekomen waarin is aangegeven dat de geplande taak voor signalen hierbij gebruikt wordt. https://www.youtube.com/watch?v=YwF2dZwDpo8 Wij maken bij signalen gebruik van definitiegroepen die gekoppeld zijn aan het signaal, hierdoor werden de repeterende taken bij mij niet gestart. Na het aanmaken van een signaal zonder definitiegroep werden de taken wel gestart.

1 like