Hoi!
Wij werken met een declaratieverloning per week (uitzendbureau) en hebben onderstaand probleem al eens gehad. Toen was de oplossing erg simpel en weliswaar met een omweg, maar het hielp. Nu kan ik er eigenlijk niet omheen en heb het dus eigenlijk alleen maar naar voren geschoven. Het gaat hier om het volgende:
Bij sommige declaraties die compleet worden verwerkt en gejournaliseerd, komt er een compleet verkeerde datum (in de toekomst) te staan onder ‘Datum boeking factuur’ en ‘Datum Boekstuk’. Vorig jaar in oktober 2025 werden er bijvoorbeeld al boekingen gedaan in 2026. Hierop hebben we toen in de periodetabel, heel 2026 geblokkeerd met de hoop dat er een foutmelding naar boven zou komen met dat de tabel geblokkeerd is. Nu plaatst hij ze dus een maand verder. We hebben bijvoorbeeld een declaratie met als datum boeking op 04-01-2026. Deze wordt netjes verwerkt in week 1 van 2026 (salarisverwerkingsplan) maar in dit specifieke grootboek, wordt de declaratie met bijbehorende factuur geplaatst in periode 2, 2026. Wat weer duidt op een periodetabel van een maand?
Het zou kunnen dat iemand een verkeerde datum invult met het journaliseren, maar wanneer dit meerdere mensen gebeurt, lijkt me dit niet helemaal het geval.
Ik hoop dat iemand hier ervaring in heeft en een beetje snapt wat ik bedoel en dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen. Bedankt zoverre!