Digitale werkgeversverklaring

Ik heb de workflow van de digitale werkgeversverklaring ingericht, dat werkt goed.

Mijn vraag is: wat doen jullie bij de handtekening? Zet je daar een tekst neer dat verwijst naar de plaats van de stempel?

En bij de extra handtekening bij een voortzetting dienstverband? Het document 2x laten tekenen zodat er 2 stempels staan?

Hoi Bianca, wat wij doen is een subdocument aanmaken voor de handtekening en een subdocument de naam van de persoon.

Gelukkig hebben wij maar 1 persoon die de handtekening zet.
Deze handtekening staat dus zoiezo al standaard onder de werkgeversverklaring, als harde afbeelding van de handtekening, zonder subdocumenten.

Maar bij het onderdeel Verklaring Voortzetting Dienstverband, heb ik een subdocument ‘Naam VVD’ en ‘Handtekening VVD” aangemaakt, met het filter op type dienstverband (Bepaalde tijd met en zonder intentie). De naam en afbeelding van handtekening heb ik in de werkgeversverklaring als veld toegevoegd tussen deze subdocumenten, en zijn dus alleen zichtbaar wanneer iemand een contract voor bepaalde tijd met of zonder intentie heeft, en dus een Verklaring Voortzetting Dienstverband heeft.

Hoi Stephanie,

Als ik het goed begrijp is wordt er een ingescande handtekening op de werkgeversverklaring gezet, en ook eventueel een keer extra bij voortgezet dienstverband.
Wordt de verklaring dan ook nog digitaal getekend, zodat er ook nog bovenaan de pagina het stempel van het digitale tekenen staat?

Hoi Bianca,

Wij hebben geen handtekening geplaatst, ook geen kopie.

Rechtsbovenin staat de stempel van de digitale ondertekening.
Dit is voldoende voor de banken. Het is wettelijk toegestaan om een werkgeversverklaring op deze manier aan te leveren.

Bij ons wordt automatisch de naam van de salarisadministrateur ingevuld die de controle doet.
Mdw vraagt de werkgeversverklaring aan, alles wordt automatisch ingevuld en salarisadministratie doet de controle.

Bij de digitale ondertekening wordt de naam van de betreffende salarisadministrateur weggeschreven. Wij verwijzen dus niet naar het feit dat de digitale handtekening bovenin staat.

Groeten, Linda

1 like

Dat klopt, wij hebben beide en het is inderdaad een ingescande handtekening