Engels (datum)formaat in Documenten (HR)

Hoi allemaal,

Wij hebben twee vragen:

Vraag 1:

We hebben de Taal van Medewerkers nog niet goed genoeg vastgelegd in Profit en sturen een document daarom zowel Nederlandstalig als Engelstalig op naar medewerkers. Het document is dus in tweevoud ingericht.

We willen dat als dagtekening de datum van versturen afgedrukt wordt. We halen daarvoor het veld Datum op uit de actuele tabel:

In het Nederlands lukt dat ook prima:

Datum: {Datum} resulteert in Datum: 7 januari 2026

We willen graag in het Engelse document de Engelse datum notatie ophalen, dus:

Echter resulteert Date: {Datum} in Date: 7 januari 2026 in plaats van Date: 7 January 2026

Het enige moment waarop in het document 7 January 2026 komt te staan is wanneer ik het document verstuur terwijl mijn Gebruikerstaal in Profit op Engels staat. Echter, dan komt in het Nederlandse document ook de Engelse notatie te staan (en dat willen we dan niet).

Hoe lossen we dit op?

Vraag 2:

Wanneer we in de toekomst de Taal op de Persoon (medewerker) wel correct hebben vastgelegd, willen we dat Profit automatisch de juiste (vertaalde) tekst genereert afhankelijk van de bestemming (medewerker.)

Kunnen we dan inderdaad werken vanuit 1 document met 2 subdocumenten (voor NL 1 subdocument en voor ENG 1 subdocument)?

Hallo,

Op vraag 1 durf ik je geen antwoord te geven.

Vraag 2 lopen wij ook tegen aan, dit heb ik nagevraagd bij Afas. In het kort het antwoord wat ik daarvan heb gekregen:

Workflows die automatisch worden gestart (bijvoorbeeld aflopende contract) gaan op basis van de taal van de standaard omgeving. Dit kan niet worden aangepast. En de vertalingen zijn helaas niet aanwezig of volledig.

Gaat het om een workflow die je zelf start, zoals contractverlening etc. dan kan je de title wel in een andere taal krijgen door deze af te trappen als je insite in meerdere talen hebt. Wij hebben bijvoorbeeld een nederlands- en engelstaglige insite. Willen we iets klaarzetten voor een niet nederlands sprekende medewerker, doen we dit vanuit onze engelse insite.

Wellicht kunnen we er samen voor zorgen dat Afas dit wel beschibkaar maakt, ik heb hier een wens voor open staan. Willen jullie hierop stemmen als dit hetzelfde vraagstuk is voor jullie? Wens HRM-I-2558

Fijne avond!