Help: onboarden maar 1 tonen pagina (terwijl ik 4 beoordelen profielen heb ingesteld)

Jaja, ik ben nog bezig met onboarden.

Ik kom er nu achter dat ik maar 1 beoordelen/tonen pagina heb, terwijl ik 4 beoordelen profielen heb aangemaakt en deze 4 ook netjes heb gekoppeld in de aanmaak profielen.
Ook met het nieuw aanmaken van een beoordelingsprofiel, krijg ik geen nieuwe pagina.

Ik heb nog in de zelfstudie gekeken, maar ook daar zie ik hierover niks terug komen.

Ik moet wel meerdere beoordelingspagina’s hebben want bij een externe medewerker of vrijwilliger willen we andere dingen zien dan bij een ‘gewone’ medewerker en kan ik dus de pagina anders indelen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Ilse

1 like

Hoi Ilse,

Welke velden en onderdelen je ziet op de Beoordelen pagina (waar er inderdaad technisch gezien maar 1 van is) bepaal je door per beoordelen profiel aparte veldcontexten in te stellen.

De indeling van de pagina (marges, secties, plaats van de velden) is dus voor ieder profiel hetzelfde.

Gr.

@Senz bedankt voor je snelle reactie! Fijn om te weten dat het niet aan mij ligt. Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben :wink:

Normaal is dat toch niet zo dat er maar 1 is… tenminste ik ben het niet zo gewend vanuit de vrije dossieritems.

Omdat in de contexten van de vrijwilliger en externe medewerker veel minder velden getoond worden, wil ik de pagina’s compacter maken. Dat kan dus niet als er technisch maar 1 is. Daarnaast wil ik bepaalde tekst onderdelen ook niet laten zien, maar dat kan ik nu dus niet regelen?

Hoi Ilse,

Je bent niet gek… Dit onderdeel is behoorlijk inconsistent gemaakt binnen Profit(ongetwijfeld valt hier ook wat op af te dingen maar dat is mijn mening). Niet alle typen dossieritem met een minnetje hebben een eigen beoordelen-pagina (helaas).

Tekst onderdelen kun je dus niet voor elkaar krijgen op de manier die je nu beschrijft. Wel met de toelichtingsvelden in de workflow en de informatiebolletjes.

Helemaal eens hoor, het beperkt je nogal in je opmaak terwijl de pagina’s heel anders kunnen zijn qua inhoud.

Ik denk dat AFAS steeds meer deze kant op gaat in het kader van “standaardisatie” waarop ze willen inzetten.

@Senz @Robert

Bedankt voor jullie reacties. Ik werk bij een kleinere organisatie en ben geheel alleen als beheerder en heb intern niemand om mee te sparren of dingen uit te zoeken. Dus het is heel fijn om hier dit soort vragen te kunnen stellen en snel beantwoord te krijgen :smiley: . En dus te weten dat je niet gek bent geworden :laughing: .

De informatiebolletjes ken ik, maar hier gaat het niet om tekst onderdelen voor informatie over de velden, dus die optie kan ik niet gebruiken. Ik ga dan nog maar eens goed naar mijn beoordelen pagina kijken en hoe ik hem voor alle 4 de types (redelijk) goed ga krijgen (medewerker, stagiaire, vrijwilliger en externe medewerker).

1 like

Wellicht nog een aanvulling op wat Robert schrijft en hoe verder ook in praktijk wij tegen vergelijkbare problematiek zijn aangelopen v.w.b. het omzetten van enkel het indienst proces naar het onboarden proces voor het indienst melden van medewerkers:

Zoals Robert het ook omschrijft is er dus maar 1 onboarden InSite pagina maar baseert die zich op basis van verschillende beoordelingsprofielen dus wel een betreffende context van het van toepassing zijnde aanmaak profiel.

In de praktijk kan je als er dan ook nog een verschil zit tussen het aanmaak profiel en gekoppelde beoordelen profiel v.w.b. gebruikte instantie “contexten”, dan er tegenaan lopen dat het laden van de InSite beoordelen pagina met de eerste workflowtaak in een fout loopt (die via Profit > Algemeen > In & OutSite > Site > “je insite” > tabblad: logboek terug te relateren is.) Specifiek deze: The given key 'Z30' was not present in the dictionary - AFAS Help Center

Het feit dat er maar 1 beoordelen profiel mogelijk is, is velen een doorn in het oog. Bij vrije dossieritems kan je inderdaad werken met meerdere beoordelen profielen. Maar onboarden is geen vrij dossieritem en ondanks dat ze het onboarden later hebben gebouwd (waardoor je zou hopen dat ze deze functionaliteit van meerdere beoordelen profielen mee zouden nemen), kan het dus nog niet. Er is echter wel een wens voor aanwezig, dus stem er vooral op: Inloggen - AFAS Klantportal