Pagina Beoordelen onboarden; niet geautoriseerd melding medewerker op Insite

Goedendag,

Wij zijn al geruime tijd bezig om het dossieritem Onboarden zichtbaar te krijgen in het dossier van de medewerker op Insite via de pagina Beoordelen onboarden. De standaard inrichting van Onboarden is gebruikt. In de eigenschappen van de pagina staat dat de pagina is geautoriseerd voor de medewerker en de rol Iedereen en toch als de medewerker het aanklikt op Insite krijgt de medewerker de melding dat het niet geautoriseerd is om de gegevens te zien. Ik heb hierin ook al de standaard rol van Profit toegevoegd, te weten Medewerker (Profit). Echter geeft dit ook niet het gewenste resultaat. De pagina is geautoriseerd via de functionaliteit en deze staat gekoppeld aan de medewerker. Het type dossieritem is ook via filterautorisatie aangezet. Maar niets werkt. Ik heb dit niet eerder meegemaakt bij het inrichten van Onboarden.

Is er iemand die hier ook last van heeft gehad en de gouden tip heeft?

Hoi Daphne,

Is in het filter “dossieritems” het juiste type dossieritem gekoppeld? En is deze ook geautoriseerd op de betreffende autorisatiegroep?

Groet,

Naim

Dank je wel voor jouw reactie Naim. Bovenstaande staat inderdaad exact op dezelfde manier ingericht en gekoppeld. In de test omgeving heb ik zelfs Alle dossieritems geactiveerd en het filter er helemaal af gehaald, maar ook dat had geen effect.

Groet, Daphne

Het lijkt een beetje trial & error, maar heb je het volgende ook gecontroleerd?

• Eigen medewerkergegevens geactiveerd in de autorisatie van de autorisatie groep?

• Is de type pagina “onboarden” geactiveerd onder Algemeen > In & OutSite > Site > InSite > Typen pagina?

• De bestemming in de workflow staat ook goed?

Ik heb inderdaad de eigen medewerker gegevens aan staan in de autorisatiegroep. Onboarden als type pagina is ook geactiveerd. De workflow is afgelopen. Het gaat in dit geval om het openen van het type dossieritem in het volledige dossier van de medewerker.

Is er wellicht een selectie opgenomen in de pagina waar de medewerkers niet voor zijn geautoriseerd?

Dit kun je controleren door binnen de onboarden-pagina sitebeheer te openen > bewerken openen > klikken op dropdown “pagina informatie” > eigenschappen > tabblad “kenmerken”.

Hoi Daphne,

Onboarden is vertrouwelijk én wordt ook bij de sollicitant en persoon in het dossier gezet. Dat zou betekenen dat je recht moet hebben op jouw sollicitant; jouw persoon én jouw medewerker.

Heb je die drie niet dan kun je het dossieritem niet openen: Hoe werken vertrouwelijke dossieritems t.o.v. niet vertrouwelijke dossieritems in combinatie met de Profit autorisatie? - Help Center Nederland

Hi Robert,

Je bent een held! Het is gelukt, dank je wel.

Groet, Daphne

Mag ik vragen hoe jullie dit geregeld hebben met de filter op Persoon?

Voor Medewerker en Sollicitant is het ons wel gelukt, maar bij Persoon kunnen wij niet het medewerkernummer ophalen.

Hi Sabrina,

Wij hebben het volgende standaard filter op Organisaties en Personen

Hopelijk kun jij hiermee verder?

Groet, Daphne