Sollicitatieworkflow -44 - Datumveld toevoegen voor kennismakingsgesprek

Hallo,

Doel: Ik wil in Power BI rapportages kunnen maken over onze sollicitatiefunnel: hoeveel kennismakingsgesprekken staan gepland, trends per week/maand, en conversieratio’s naar aanname.

Huidige situatie:

• De planning staat in een Outlook agenda (werkt operationeel prima)

• Data uit Outlook halen voor rapportage is complex en foutgevoelig

• In workflow -44 (Sollicitatie) hebben we de actieknop “Kennismakingsgesprek ingepland”, maar er wordt geen datum vastgelegd

Vraag: Is het mogelijk om bij de actieknop “Kennismakingsgesprek ingepland” een datumveld toe te voegen waar we de gespreksdatum kunnen invullen?

Of is het beter om dit als vrij veld op de stamkaart van de sollicitant te zetten? In dat geval: kunnen we dat veld dan vullen vanuit de sollicitatieworkflow, zonder naar de stamkaart te hoeven navigeren?

Gewenste situatie:

• Bij het klikken op “Kennismakingsgesprek ingepland” direct de datum kunnen invoeren

• Deze datum beschikbaar hebben voor rapportage via de Get-connector

Alvast bedankt voor het meedenken.

Dag Wil,

Vanuit de sollicitatie workflow kan je enkel waarden toekennen op de bestanden Dossier, Status sollicitant en status sollicitatie. Binnen de sollicitatie workflow zie ik zelf zo snel geen mogelijkheden.

Omdat je de gegevens voor rapportage doeleinden wilt gebruiken lijkt een vrij veld op de stamkaart ook niet handig omdat je deze per kennismakingsgesprek weer zou overschrijven en je de oude data kwijt zou raken.

Als jullie niet gebruikmaken van de AFAS standaard Afspraak sollicitant (-117), dan zou mijn advies zijn om te kijken of je Contactmoment sollicitant (-138) kan gebruiken. Hier kan je de sollicitatie koppelen, een datumveld invullen en een omschrijving meegeven. Deze gegevens zijn ook weer op te halen via de gegevensverzameling Contactmoment sollicitant.