Status workflow aanpassen als workflow is afgehandeld

Bij de inrichting van ons systeem zijn de workflow statussen niet altijd goed ingericht.
Nu hebben we het probleem dat er workflows dus geen juiste status mee hebben gekregen, inmiddels is dit opgelost in de workflow, maar de al afgehandelde flows hebben de verkeerde statussen.

Nu kan ik nergens vinden hoe je dit nog kan aanpassen.
ik vond wel deze Wens op de wensen lijst: ALG-I-2174

Misschien weet iemand hier wel een mooie workaround? :nerd_face:

En anders allemaal even massaal stemmen op deze wens? :innocent:

Hi Eva,

Bij afgeronde workflows is het niet mogelijk om de status nog te wijzigen. Mocht dit eventueel problemen opleveren in je dossierweergave dat onderdelen niet zichtbaar worden, dan zou je ervoor kunnen kiezen om status onzichtbaar te houden, maar de status wel opnemen in je filtering op dat specifieke dossieritem.

Mochten mensen er in andere weergaves tegenaan lopen dat er verwacht wordt dat de workflow nog niet is afgehandeld, dan zou mijn advies zijn om in ieder geval de Taak zichtbaar te maken en aan te geven dat deze leidend is om te zien of de workflow is afgerond of niet.

Hi Wouter,

Ah dat dacht ik al, balen.

Ik ga kijken naar filter oplossingen. Wij hebben namelijk voor onze HR medewerkers een speciaal overzicht gemaakt waarin ze kunnen zien waar de ingeschoten taken staan, doordat de status niet altijd goed heeft gewerkt kunnen ze dit hierdoor niet goed inzien.

Voor nu ga ik mensen maar aansporen op het stemmen van de wens :slight_smile: