HR data PowerBI dashboard

Hoi allemaal,

Zijn hier mensen die het al is gelukt het ‘HR data’ dashboard in PowerBI werkend te krijgen? Ik ben zelf PowerBI expert en samen met de AFAS beheerder van onze organisatie bezig dit dashboard gevuld te krijgen vanuit de testomgeving.

Waar wij nu tegenaan lopen is dat een aantal tabellen wel data bevatten en een aantal niet. Onder andere de tabel ‘Bezetting’ is leeg, welke vrij belangrijk lijkt in het datamodel.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft! Alvast bedankt voor de moeite.

Ik ben er mee aan het testen in de testadministratie, ik heb er wel data in staan, ook in het tabblad bezetting. Lukte me niet om de data van juni te tonen, maar ik kwam er later achter dat er een filter op zit omdat er anders teveel data zou komen. Ik heb het filter ook gevonden in Afas, dus ga het binnenkort testen zonder dat filter.

Hoi Bianca,

Dankjewel voor je reactie! Ik ben er inmiddels achter waarom het bij ons niet werkte: we hadden nog niet op “Data Klaarzetten” gedrukt.

In PowerBI zie ik bij het openen van het HR dashboard inderdaad een melding dat niet alle data geladen wordt (zie onderstaand screenshot). Alleen wij hebben het filter nog niet gevonden in AFAS, weet jij waar deze staat? Als het mogelijk zou zijn om een screenshot te delen, zou dat super zijn!

Hoi Laura,

Ik heb hier een filter gevonden:

Algemeen – beheer – BI-model

Dubbelklik op het HR Data model

Dubbelklik op het blauwe vakje bezetting

klik op volgende, in dat scherm zie je dan een filter staan

Update: Ik weet niet wat er is gewijzigd maar het werkt nu wel.

Bij mij is het nog niet gelukt. Krijg alleen maar foutmeldingen in het BI sjabloon HRM die ik heb gedownload van de AFAS site. Het PowerBI model in AFAS voor HRM sluit niet goed aan met het Verzuim (Profit).pbit bestand.

Ik krijg onderstaande meldingen bij het opstarten van het PowerBI bestand van AFAS:

Load

7 queries are blocked by the following errors:

Bezettingsregels

The key didn’t match any rows in the table.

Perioden

The column ‘Datum’ of the table wasn’t found.

Organistorische eenheden

The column ‘Organisatorische_eenheid’ of the table wasn’t found.

Roosters

The column ‘Aantal_FTE’ of the table wasn’t found.