Ik probeer een selectie te maken van gebruikers met een specifieke persoonlijke autorisatierol, zodat ik deze selectie weer kan gebruiken in de autorisatie tool.
Wanneer iemand een bepaalde persoonlijke autorisatie rol heeft, wil ik daar automatisch nog wat groepen aan koppelen, dus een selectie leek me logisch. Maar ik krijg medewerker/autorisatierol niet gevonden in de gegevens verzameling voor de selectie.
Mocht dit niet kunnen, stap ik wel over naar een muterende workflow die vinkjes aan of uit zet bij de gebruiker en deze vinkjes kan ik dan wel weer gebruiken in de selectie. maar bij voorkeur blijf ik bij de AFAS versie van persoonlijke rollen.
Heb je voor de persoonlijke rol wel ook al een losse groep in de autorisatietool?
Of wil je juist alleen op basis van een rol een selectie maken die dan automatisch in groepen gezet wordt?
Als het dat laatste is dan wordt het lastig, als het de 1e is, dan kan je aan de weergave van de selectie gebruikersgroepen toevoegen en dan de persoonlijke rol groepen filteren.