Ik heb een algemene vraag over hoe jullie tegen een backup strategie aankijken in Profit.
Voorbeeld: Ik moet een conversie in Profit draaien om procuratie instellingen goed te kunnen
vastleggen. Stel dat deze conversie mis gaat en ik terug zou willen naar de vorige situatie wat doe je dan?
Gelukkig heb ik wel gemerkt dat AFAS v.w.b. conversies z’n zaken goed voor elkaar heeft. Maar ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.
Een testomgeving kan altijd gebruikt worden t.b.v. een proefmigratie. Mocht iets niet goed gaan, kun je altijd een nieuwe testomgeving o.b.v. de laatste stamdata aanvragen. Vaak heb je als klant zelfs recht op meerdere testomgevingen. Via Algemeen - Omgeving - Beheer - Eigenschappen en dan tabblad ‘Licentie informatie’ kun je zien op hoeveel omgevingen je recht hebt .
Als je niet zeker bent over de te importeren data, adviseer ik altijd een proefconversie te draaien in de test voordat deze in de productieomgeving gaat.
Ik adviseer nooit iets te importeren wat ervoor kan zorgen dat je terug moet naar het back-upmoment. Dat is te schadelijk voor het primaire proces, omdat je dan wellicht 24 uur aan data kwijt bent.