Filter in gegevensverzameling

Heeft iemand een handigheidje om alleen het voorgaande adres te tonen in gegevensverzameling: Adressen bij contacten incl. autorisatie (incl. historie)?

Ik hoor het graag.

Groeten Marco

Dan moet de einddatum van het adres in ieder geval in het verleden liggen. Anders is deze leeg of ligt die op het heden of toekomst (wat een huidig of toekomstig adres weergeeft). Je krijgt dan wel alle voorgaande adressen te zien, en niet alleen de op één-na-recenste om het zo maar te zeggen.

Precies Martie en het gaat mij alleen om het voorgaande adres :wink:

Is het doel om dit in een analyse te gebruiken? Dan zou je nog wel wat handige Excel-trucjes kunnen toepassen, maar puur in een gegevensverzameling filteren, lijkt me niet, maar ik laat me graag corrigeren.

Hi Martie, het is een gegevensverzameling in een berichtsjabloon, dus helaas geen Excel-trucjes ;-)…maar sowieso bedankt voor het meedenken.

Wordt het bericht na een adreswijziging verzonden?

Dan zou je er namelijk nog voor kunnen kiezen om te filteren op de einddatum van het adres binnen een bepaald bereik, bijvoorbeeld de einddatum moet liggen tussen vandaag en een x aantal dagen geleden.

Hi Jasja,

Ja, wordt verzonden na een wijziging.

Ik begrijp hem, heb ook met de gedachte gespeeld, maar helemaal dummy proof wordt dan ook lastig…

Mensen die vooruit een wijziging doorgeven, mensen die een maand na die tijd pas wakker worden, mensen die 3x een tikfout maken ;-)…

Ik zie mogelijk nog iets over het hoofd, maar werkt de optie van Jasja niet i.c.m. met de loggingsvelden in de gegevensverzameling?
Als je het verstuurd n.a.v. een wijziging moet het voorgaande adres ook gemuteerd zijn op die datum. Dus bijvoorbeeld gemaakt op en gewijzigd op = gisteren. Dan ik zou verwachten dat je een aardig goede selectie moet kunnen krijgen?

Werkt het misschien ook om te verdichten op de einddatum van het adres door daar de max functie op te zetten en daarnaast nog in het filter de adressen zonder einddatum weg filteren? Dat heb je volgens mij de meest recente oude adressen.

Of werkt dat weer niet omdat je geen verschillende adressen kan verdichten. Ik was iets te optimistisch denk ik.

Hi Niels,

Zojuist jouw reactie bekeken en uitgevoerd, maar helaas…

Ik had eerlijk gezegd toen ik het las wel een beetje hoop :wink:

Hoi Marco, haha, sorry hiervoor. Ik zag het zelf ook even voor me maar ik had nog niet goed nagedacht.