Instellingen signaal gebasseerd op datum

Hallo,

Wij willen de klant 30 dagen na de na de orderdatum een mailtje sturen. Daarvoor heb ik o.a. het volgende ingericht:

Alleen op dit moment wordt het signaal direct de dag na de orderdatum gegenereerd. Wat doe ik niet goed?

Groeten,

Eef-Jan

gebaseerd op de verkeerde datum?

Zover ik kan zien is het de juiste datum. Dit is de gegevensverzameling die we gebruiken:

Dag Eef-Jan,

AFAS genereert het signaal automatisch op de de gekozen peildatum. In jouw geval is dat de orderdatum zelf. Als je wilt dat AFAS pas na 30 dagen deze mail stuurt dan dien je in de gegevensverzameling de berekening van het datumveld te wijzigen naar aantal 30, tijdseenheid Dagen en tonen als Datum. Mijn advies zou zijn om het datumveld een tweede keer in de gegevensverzameling op te nemen en de berekening van dat veld aan te passen zodat je ook de daadwerkelijke orderdatum in beeld houdt. Dit tweede veld koppel je dan ook als Peildatum voor het signaal. Bij een orderdatum van 1 December wordt deze dan berekend naar 31 December in de weergave.

Het veld aantal dagen na welke jij momenteel gebruikt geeft aan dat een signaal tot 30 dagen na het bereiken van de peildatum nog uitgevoerd mag worden. Omdat jouw peildatum al direct bereikt wordt zal het signaal nooit pas na 30 dagen gegenereerd worden. Dit veld kan je dan ook terugzetten naar 1 of 2 dagen zodat het signaal alleen bij sprake van storingen na een dag alsnog gegenereerd kan worden.

Groeten Wouter

2 likes

Hoi Wouter,

Bedankt voor je uitleg. Weer wat geleerd :slight_smile:

Groeten,

Eef-Jan

1 like