Hoi allemaal, wij zitten met een uitdaging dat wij optimaal gebruik willen maken van CRM maar zo min mogelijk handmatig werk willen verrichten. Ons lijkt het handig als wij onze contacten kunnen bijhouden waarin LinkedIn als bron wordt gebruikt met recente gegevens. Bestaat er een “knop” bijwerken als je een LinkedIn link in CRM zet (net als organisatie bijwerken via KvK)? Of is er een Afas partner die hier meer informatie over kan geven en ons tips/trics kan geven hoe we hier makkelijk gebruik van kunnen maken?
Alvast enorm bedankt voor jullie ideeën.
Groet,
Jolande
Hi Jolande,
Leuke vraag! Naar mijn weten heeft AFAS hier geen eigen koppeling voor, dus zou je dit op moeten lossen op een andere manier.
Wil je de gegevens van organisaties of personen bijwerken (of allebei)? En aan welke gegevens zou je dan uit Linkedin willen halen?
Groet, Bart
Hoi Jolanda,
Door mijn collega’s is er ook wel eens voorgesteld om LinkedIn te gebruiken als signalering dat een contactpersoon bij een organisatie vertrokken is om daarmee ons CRM te actualiseren. Iets ‘hapklaars’ hebben we niet gevonden, maar wellicht komen we samen op nieuwe ideeën.
Groeten, Frank
Hi Bart, Dank je wel voor je reactie. Ervan uitgaande dat LinkedIn over het algemeen de juiste gegevens bevat, gaat het vooral om de persoonsgegevens. Organisaties kunnen we over het algemeen via de knop “bijwerken KvK” laten werken.
Is er misschien een partner van Afas die dit kan inrichten?
Groet,
Jolande
Hoi Frank,
Dank je wel voor je reactie.
Misschien is er een partner van Afas die dit kan “bouwen” of misschien bestaat het al?
Goet,
Jolande
Hoi Jolande,
Als ik door de lijst op https://partner.afas.nl zoek, vind ik daar geen bestaande koppeling.
Via Copilot achterhaal ik dat:
- er een LinkedIn Sales Navigator bestaat die wel met Dynamics / Salesforce/Hubspot gekoppeld kan worden via het ‘Sales Navigator Application Platform (SNAP)’, maar niet met AFAS.
Van de 3 licentie-modellen voor SNAP is de Core (instap) met ± $119.99 / €120 per gebruiker per maand, de goedkoopste. - Een open API is niet beschikbaar
Dat verklaart denk ik al dat er ook geen partner is die dit nu biedt en het door een partner zelf laten ontwikkelen ook lastig (en duur) gaat worden.
Als jij nog een opening ziet, hoor ik het graag.
Groeten, Frank
Hoi Jolande,
Deze vraag hebben wij vaker van klanten gekregen en wij hebben nu een pilot lopen voor een koppeling met datablinks (datablinks.nl) op ons dataplatform voor een integratie met AFAS.
De koppeling zorgt voor een soepel integratie van alle data die door datablinks wordt verzameld (linkedin, website, etc. )
Als je interesse hebt stuur me dan op linkedin
een dm dan kunnen we kijken of dit ook voor jullie de oplossing is.
Is er geen export uit LinkedIn te krijgen die je (automatisch) importeert in AFAS om je contacten aan te vullen/te updaten?
Voor zover ik weet is dit een mogelijkheid die nog niet kan of anders betaald is. Wij zijn nog e.e.a. aan het onderzoeken wat voor ons de juiste mogelijkheden zijn.
Hoi Frank,
Via onze succesmanager een aantal namen van organisaties doorgekregen. Wij gaan onderzoeken of dit een gewenste oplossing is. Dit gaat nog wel een tijdje duren voordat we zover zijn :-).
Groet, Jolande
Hoi Jolanda,
Ik ben erg benieuwd. Als daar mogelijkheden blijken te zijn zijn we daarin geïnteresseerd en kijken of we daarvoor de business-case kunnen maken.
Groeten, Frank