AFAS connector met ARBO

Hoi allemaal,

Wij zijn momenteel bezig met een nieuwe koppeling met onze arbodienst. We hadden al een koppeling voor het doorgeven van de verzuimberichten, maar we willen nu ook de documenten vanuit de arbodienst in het dossier laten zetten.

Ik loop echter tegen wat onduidelijkheden aan over de koppeling(en) met VerzuimXpert. Vanuit onze arbodienst krijg ik steeds andere antwoorden.

Ze geven aan dat de document koppeling alleen kan worden opgezet als we ook een koppeling inrichten met ons volledige medewerkers bestand. Maar ik wil weten of het mogelijk is om door een filter alleen de medewerkers met een openstaand of recent afgesloten verzuim aan te leveren.

Heeft er iemand ervaring met deze koppeling(en)?

Ik heb dit vanuit verschillende kanten uitgebreid in handen gehad. De vraag om toegang tot alle medewerkers is niet ongebruikelijk. Meestal krijg je een aantal te importeren connectoren van de arbodienst die precies de gegevens doorlaten die ze nodig hebben.

als je bang bent dat dit in theorie te veel is kun je ze hierop bevragen maar het past binnen het plaatje

Hoi Robert,

Onze privacy officer wil een beter antwoord dan dat ze dit vaker doen. En het is natuurlijk verwarrend dat de arbo steeds verschillende antwoorden geeft op best concrete vragen.

Dus vandaar dat ik op zoek ging naar meer informatie.

Hoi Mieke,

Snap ik :slight_smile: Ik deelde je enkel wat ik bij veel bedrijven gezien heb.

Wat je vraagt is mogelijk. Maar: hiervoor zul je medewerking van de arbodienst nodig hebben want hun standaardkoppeling zal enkel de door hun opgevraagde gegevens ondersteunen. Mogelijk in samenwerking met iemand die veel weet van de AFAS kant van het verhaal.