Meer dan 1 dienstverband - apart autoriseren in AFAS

Beste community,

We lopen momenteel tegen een interessante uitdaging aan daar waar het gaat om autorisatie. Binnen onze organisatie kunnen medewerkers meerdere dienstverbanden hebben onder dezelfde werkgever.

Wanneer er bijvoorbeeld een afsluiten dienstverband moet worden opgestart dan ziet de leidinggevende beide dienstverbanden, dus óók die van deze medewerker waar hij/zij geen leidinggevende van is.

Vraag: Is er binnen AFAS een mogelijkheid om énkel het dienstverband te tonen aan de leidinggevende waar hij/zij ook daadewerkelijk de leidinggevende van is en zo ja, hoe dit te doen?

Het verwijzen via een toelichtingveld is geen echte optie omdat vaker iemand maar 1 dienstverband heeft én dit dan onnodige verwarring kan veroorzaken.

Heel erg benieuwd of dit iets is waar meerdere AFAS-gebruikers /-beheerders tegenaan lopen!

Vincent

Hoi Vincent,

Kun je eens checken of er in de instellingen van het type dossieritem het vinkveld ‘Medewerker gegevensfilter toepassen bij insturen’ uitgevinkt staat?
Als het goed is moet dit het probleem oplossen als je deze aanvinkt.

Dank Naim, dat staat inderdaad nog niet aangevinkt. Ik heb het ook voorgelegd aan onze consultant om te checken of we dit verder uit kunnen rollen en ons daarmee autorisatierisico’s kunnen doen voorkomen. Ik houd je op de hoogte van of het gaat werken! Dank in ieder geval :+1:

Hoi Vincent, bij een dossieritem als “beoordelen aflopend contract” (of een ander dossieritem dat wordt wordt vastgelegd op medewerker + dienstverband) kun je als workflowbestemming kiezen voor “leidinggevenden van functie op dienstverband - bestemming dossieritem”.

Hoi Hetty,

Dank voor het meedenken en bovenstaande is al nuttige informatie, het gaat hier echter om een situatie dat de leidinggevende alleen de dienstverbanden kan zien die onder hem/haar vallen om van daaruit dan bijv. een “beëindigen dienstverband” te starten (dus een aanmaken-pagina).

Vincent

Hoi Vincent,

Volgens mij is dat niet in te stellen, ook niet met een filter op de zoekweergave medewerker, omdat je daar alleen het hoofdienstverband ziet.