Autorisatie op nevendienstverband medewerker

Hoi,

Ik werk voor een grote zorginstelling en vanuit de CAO hebben wij te maken met nevendienstverbanden.
AFAS faciliteert ook de mogelijkheid om een nevendienstverband vast te leggen op een medewerker naast het hoofddienstverband.

Wij lopen er al enige tijd tegenaan dat leidinggevenden van de medewerker met het nevendienstverband de medewerker niet kan selecteren in InSite (onze leidinggevenden werken niet met Profit). Hierdoor is het niet mogelijk om dossieritems op te starten voor de medewerker met het nevendienstverband als bestemming.

Wij hebben onlangs een consultant van AFAS hiernaar laten kijken en kregen helaas het antwoord dat AFAS hier geen mogelijkheden in kan bieden.
Wij hebben zelf al meerdere pogingen gedaan om aanpassingen te doen in de gegevensverzameling van de zoekweergave, maar helaas nog zonder resultaat.

Het lijkt mij sterk dat wij de enige organisatie zijn die hier hinder van ondervinden. Daarom ben ik benieuwd of er andere beheerders zijn die met dit issue te maken hebben (gehad) en welke oplossing jullie hiervoor gevonden hebben.

Hoi Naim,

Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp. Maar de zoekweergave voor insturen laat alle medewerkers zien waar je autorisatie op hebt. Dus zijn ze beiden geautoriseerd op de betreffende medewerker?

Wij hebben hier ook nevendienstverbanden en beide leidinggevenden kunnen de dossieritems insturen via Insite.

Dag @N.vmer
Ik werk bij een kleine zorginstelling en wij werken ook met nevendienstverbanden en onze leidinggevenden werken ook niet in Profit. Zij kunnen zeker het juiste dienstverband kiezen waarop zij een mutatie willen doen en kunnen ook zeker de medewerker opvragen.

Ik wil wel een keer met je meekijken, mail mij maar op ilse.snijders@zorgfederatieoldenzaal.nl

Groet Ilse Snijders

Hoi Marijke en Ilse,

Bedankt voor jullie reacties!
@Robert heeft met mij meegekeken (waarvoor nogmaals dank!) en daaruit hebben we geconcludeerd dat de filter autorisatie op de leidinggevenden wel goed stond. Alle medewerkers met een nevendienstverband kwamen in dat filter netjes mee.

Het probleem waar we tegenaan liepen was dat het selecteren van de medewerkers met een nevendienstverband niet te selecteren zijn bij het insturen van een vrij type dossieritem via InSite. Schijnbaar houdt AFAS daar standaard het hoofddienstverband aan.

De oplossing is nu om de pagina voor het insturen van het dossieritem te plaatsen op de medewerkerstamkaart. De leidinggevenden kunnen daar namelijk wel de medewerker selecteren. Door de MSS pagina te gebruiken wordt de bestemming medewerker automatisch gevuld en lost daarmee het probleem op.