Medewerker verlofkaart via Insite

Hoi allemaal,

Ik krijg regelmatig vragen van collega’s over het verlofoverzicht op Insite, dat dit niet duidelijk genoeg is en niet voldoende inzage geeft in het resterende verlofsaldo en de onderliggende mutaties.

De verlofkaart van de medewerker is hier m.i. overzichtelijker voor. Is het mogelijk om deze gemakkelijk door de medewerker op te laten roepen via Insite?

Alvast bedankt!

Hoi Gijs,

Je zou een kopie van het rapport “verlofkaart (Profit)” kunnen maken en in de gegevensverzameling hard filteren op [medewerker].

Deze kun je vervolgens via InSite ontsluiten door de overzichtspagina “rapporten” op de stamkaart van de medewerker te publiceren (of welke plek dan ook). Eventueel een kopie van deze pagina waar enkel dit rapport in zit.

Bovenstaande is hoe ik het nu oplos.

1 like

Hi Robert,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb een nieuw rapport gemaakt op basis van de verlofkaart gefilterd op [medewerker], en deze via een nieuwe pagina getoond op de verlofportaal pagina. Dit lijkt goed te werken!

In het rapport heb ik alle velden op onzichtbaar gezet zodat deze niet als filtercriteria naar voren komen bij het selecteren van het rapport via Insite. Ik wil alleen boekjaar zichtbaar houden, maar het veld Saldo (dagen) krijg ik niet als onzichtbaar geselecteerd. Heb je hier toevallig nog een tip voor? Dit schept mogelijk nog wat verwarring bij medewerkers.

“Saldo dagen” is dan een functieveld, want die zijn niet onzichtbaar te maken. Heel misschien kun je het vervangen door het gelijke veld, als dat er überhaupt is, veel dieper in de gegevensverzameling.

Ik heb dit niet opgelost in de zin van jouw vraag. Er staat een korte tekstuele uitleg bij en dat is wat het doet.

Je kunt het rapport natuurlijk ook zonder dit veld opbouwen en het saldo in VB uitrekenen of op een andere manier maar daar heb ik me voor nu niet in verdiept. In de praktijk werkt mijn “oplossing” uitstekend.

Bedankt beide, dan denk ik dat ik het voor nu inderdaad op deze manier aanhoud!