Nieuwsupdates op AFAS Outsite plaatsen

Goedemiddag,
Wij gebruiken Outsite en hier plaatsen wij ook regelmatig meldingen over updates/storingen etc in ons eigen softwarepakket. Ik vroeg mij af of iemand hier een mooie, creatieve oplossing voor heeft gevonden, zodat de gebruiker de melding gelijk ziet als diegene inlogt in Outsite.

Dit kun je oplossen met een documentsjabloon en deze voor zowel insite als outsite beschikbaar te maken. Op dit documentsjabloon leg je de auteurs en lezers rechten vast.

Deze kun je in een overzicht zetten met daaroverheen een weergave sjabloon zodat het er fancy uitziet. Als je deze dan op de startpagina zet ziet iedereen (die inlogt) de nieuwe berichten.

1 like

Documentsjablonen zou je hier inderdaad goed voor kunnen gebruiken.

Mocht je nog opzoek zijn naar inspiratie, dan kun je ook hier eens kijken naar andere OutSites: Inspirerende voorbeelden van een site gemaakt met AFAS OutSite - AFAS Klantportal

1 like

Hoi Wilco,

Ik ben benieuwd wat je hier uiteindelijk van gemaakt hebt. Zou je het resultaat met ons willen delen als je zover bent?

Alvast bedankt! :slight_smile:

Bedankt voor jullie reactie @Mark en @ddmlansink.
We maken hier inderdaad ook al gebruik van. Het zou mooi zijn als je op den duur ook een soort van popup zou kunnen tonen als de klant inlogt.

Misschien kun je nog gebruik maken van een overlay. Daarmee kun je een soort pop-up creƫren.

Bedankt, ga ik proberen :+1:

Je zou ook een URL doorverwijzing kunnen doen naar de storings pagina.
Zie URL-doorverwijzing InSite/OutSite inrichten - AFAS Help Center