Inloggen OutSite inrichten

Hi allemaal,

Ik kreeg het verzoek van collega’s om inloggen op OutSite via AFAS online in te richten met eventueel 2FA. Nu hebben wij een OutSite klantportaal en een sollicitanten portaal waar zij nu gewoon inloggen met email en wachtwoord.

Mijn vraag is dan ook: Wat heeft dit voor invloed op de manier waarop sollicitanten en klanten inloggen? Moeten zij ook eerst onboarden bij AFAS online voordat ze in OutSite kunnen? En is dat dan ook met 2FA? Of geldt dit alleen voor mensen binnen de organisatie die al gebruik maken van OutSite en loggen klanten en sollicitanten nog steeds in op de zelfde manier? En wat gebeurt er met bestaande accounts en gekoppelde dossieritems?

Ik hoor graag wat jullie ervaring hiermee is!

Hoi Sil,

Het is dan inderdaad zo dat ze bij Afasonline moeten onboarden; en dus ook met 2FA.

Dit geldt voor iedereen die op de Site inlogt. Bestaande accounts zullen een prompt krijgen om in te loggen via AFASonline.

Gekoppelde dossieritems worden hierdoor niet geraakt.

Mijn advies: maak een testomgeving aan, publiceer daarin de kopie van de portal en test dit op jezelf om de verschillende schermen te zien.