We zijn intern aan het onderzoeken of we incidentenbeheer (lees: tickets) ook via AFAS kunnen gaan doen i.p.v. een dure andere applicatie. Voor klanten willen we ook de mogelijkheid geven om tickets in te kunnen schieten, maar het lijkt erop dat het beoordelenprofiel niet beschikbaar wordt.
Mijn korte vraag is dan eigenlijk of er hier meerdere mensen gebruik van maken én of er bepaalde inrichtingsvoorwaarden zijn (m.n. dus voor het gebruik voor klanten)? Het lijkt namelijk vrijwel niet mogelijk om voor Bestemming of Bestemming extra ook voor Outsite deze instuurbaar te maken. Enkel “Medewerker” is in te stellen voor “In Outsite insturen”, maar bijv. bestemmingen als “Inkooprelatie + contact” en “Verkooprelatie + contact”. Zodra ik dit wil selecteren zie ik de onderstaande melding
Hoi @Vincent,
We hebben een AFAS ticketsysteem in gebruik. Wij hebben hier een aanmaak en beoordelingsprofiel voor voor In en Outsite. Verder natuurlijk de benodigde vinkjes in het dossieritem, dus bij In & Outsite en kenmerkcombinaties.
Het liefst willen we de klantcontacten kunnen laten inloggen in de Outsite ticketomgeving waarbij we dan ook kunnen zien bij welke organisatie deze contactpersoon hoort. Maar ik vind het vreemd dat de bestemming alleen maar “medewerker” kan zijn voor Outsite.
Omdat ik nu gewoon een demo-portalpagina aan het maken ben volstaat 1 kenmerkcombinatie, maar dit worden er - indien we voor AFAS gaan kiezen - wel meer.
Met betrekking tot de bestemmingen bedoel ik eigenlijk meer, wil je de tickets vanaf een verkooprelatie kaart kunnen aanmaken? Als je bestemming op verplicht zou zetten, zou dit al genoeg moeten zijn. Wat gebeurd er als je de bestemming op verplicht zet en Insturen Outsite uit?
Als het dossieritem de bestemming verkooprelatie, organisatie en contact toestaat (zonder dat OutSite aan staat) en je stuurt als ingelogd contact bij de organisatie via outsite een dossieritem in dan wordt dit automatisch bij de verkooprelatie, organisatie en contact vastgelegd.
Wat niet kan is bij het insturen verplichten dat een contact en verkooprelatie gekozen wordt.
Toch nog even van de gelegenheid gebruik maken. Ik heb e.e.a. opgezet qua ticketing. Outsite ticketpagina voor de klant en een portalpagina op Insite. Idealiter zouden we ook een kleurenstatusbalk (zoals deze ook voor een sollicitantstatus hebben) willen gebruiken voor ticket statussen, maar ik krijg maar niet gevonden waar en hoe ik dit kan toevoegen. Heb je wellicht enig idee óf misschien een andere AFAS-expert die me hierin kan helpen? Alvast bedankt!
Ik had deze helppagina er inderdaad bijgehouden, maar ik wilde eigenlijk de kleuren instellen o.b.v. een nieuw aangemaakte vrije tabel met kleuren. Hierop heb ik dan ook alle kleuren ingericht.
Vervolgens heb ik in de workflow die ik aan een vrij type dossieritem heb gehangen bij iedere taak de waarde toegekend met kleur.
Wanneer ik vervolgens ga kijken of ik deze in Insite (en/of Outsite) kan toevoegen dan blijkt dit niet te kunnen. Wat zou ik hier over het hoofd zien?
De statustabel heet in mijn geval dus “Ticketstatus”, maar ga ik naar Insite en wil ik deze statuskleur toevoegen dan is deze niet beschikbaar, zie voorbeeld:
Dit werkt enkel voor de tabel die je gebruikt voor de workflow status (en neemt die kleur over). Wat jij beschrijft kan wel maar moet dan via de gewone statussen lopen ipv. waarde toekennen. Je hebt hier eigenlijk deze functie nagebouwd lijkt het.
Je mag je eigen workflowstatustabel koppelen in de flow, al kun je ook de statussen toevoegen aan de standaard beschikbare tabel
Ik heb de statussen met kleur toegevoegd aan de “standaard” workflowstatussen-tabel. Deze waarden vervolgens wel per taak toegekend en het wonder geschiedde, ik kan de kleurtjes zien! Thanks!
De andere vrije tabel ga ik blokkeren, want deze wordt niet gebruikt.