Hallo allemaal,
We willen graag mail uitfaseren en overstappen naar ticketing via AFAS InSite. De inrichting gaat helemaal lukken. Echter heb ik 1 vraag:
Service afdelingen zijn gewend om mail te gebruiken en aan de vrijheid bij het toevoegen van ontvangers van de mail.
Bij een dossieritem (ticket) heb je natuurlijk te maken met de taak bestemming(en). Nou zijn veelgebruikte bestemmingen wel af te leiden uit het organigram (verantwoordelijkheden, leidinggevenden) of losse gebruikersgroepen.
Soms wil je echter volledige vrijheid in de ontvangers van je bericht (toewijzing van de workflow taak) en dat aan meerdere gebruikers kunnen doen. Net als de vrijheid die mail kent.
Wanneer er echter enkele ‘losse’ personen moeten worden aangehaakt in het ticket, ben je beperkt tot het ‘Overdragen’, ‘Verantwoordelijk ‘ (maken), Delegeren. Bij deze (standaard) workflowacties ben je beperkt tot het aanwijzen van één gebruiker.
Wanneer ik meerdere gebruikers aan een taak wil toewijzen die (volgens AFAS gebruikergroepen of organigram) geen logische relatie hebben, dan ben ik volgens mij aanwezen op het aanmaken van vrije velden met een bestandskoppeling naar de gebruikerstabel, en deze bestemmingen te koppelen aan de taak/taken.
Of hebben jullie nog andere ideeën?