Ticketing in Outsite - kosten en mogelijkheden

Beste community,

We gaan per begin volgend jaar over naar ticketing via AFAS. Hierbij willen onze klanten ook tickets kunnen laten loggen, echter hebben we verschillende varianten aan tickets wat zou impliceren dat er ook verschillende sites voor nodig zijn.

We hebben dan bijv. een klantportaal nodig voor incidenten, problemen, een artikel retourproces, reserve-onderdelen en wijzigingsverzoeken. Dit impliceert dus (in dit geval) 5 Outsite sites.

Heeft iemand van jullie hier wellicht ervaring mee? Dus met name hoe lastig is het om een outsite-site toe te voegen en die apart te autoriseren óf zou voor het klantportaal alles op 1 Outsite site kunnen?

Hopende dat mijn vraag duidelijk genoeg is. Alvast dank voor het meedenken!

Vincent

Hi Vincent,

Ik heb er niet direct ervaring mee, maar 5 Outsite sites maken klinkt niet echt onderhoudsvriendelijk.

Is het niet gemakkelijker om bijv. 5 dossieritems aan te maken voor de verschillende processen, en de klanten op Outsite een keuze te geven over welk dossieritem ze insturen?

Hoi Vincent,

Al deze zaken kunnen eenvoudig via één OutSite lopen. De autorisatie loopt dan via selecties en rollen van de contactpersonen.

Hoi Gijs,

Het zullen inderdaad 5 verschillende type dossieritems worden. Het lastige is dan alleen wel dat zo’n medewerker in het klantportaal dan beheerder zou kunnen zijn van type dossieritem X terwijl hij/zij dat dan weer niet moet zijn van type dossieritem Y als je begrijpt wat ik bedoel. Daar worstel ik een beetje mee…

Hoi Vincent,

Door te autoriseren op de overzichtspagina die alles bevat kun je dit realiseren. Je kunt dan voldoen aan selectie X en Y (of via je rol recht hebben op pagina’s X en Y).

Deze rechten zijn eventueel zelfs door een klantportalbeheerder aan en uit te zetten om self service bij de klantportaal te kunnen bieden.

1 like

Toch wil ik hier nog even op terugkomen. We hebben namelijk toch een vermoeden dat we 3 verschillende outsites nodig hebben (als klantportaal), namelijk:

1. Een klantportaal voor IT / AFAS gerelateerde tickets waarbij (i.g.v. IT) geschakeld moet kunnen worden met leverancies, maar ook waar tickets ingeschoten moeten kunnen worden door collega’s in het buitenland die zelf geen gebruik maken van AFAS (lees: ze zijn geen gebruiker)
  2. Een klantportaal voor onze Service-afdeling die klanttickets oppakken. Hierbij zijn de outsite-contactpersonen daadwerkelijk klanten en/of leveranciers (en dus geen collega’s)
  3. Een klantportaal voor onze Productie-afdelingen die zo contact onderhouden met o.a. leveranciers, maar ook met klanten.

Er is onderscheid noodzakelijk omdat niet alleen de workflows enorm zullen verschillen, maar ook omdat het beheer van het klantportaal bij verschillende externe partijen, dan wel afdelingen zou moeten liggen.

Is er misschien iemand hier uit de community die ook ticketing vanuit productie-omgevingen (in- en extern) toepast met AFAS?

Thanks!