Meerdere Outsite-pagina's of 1 extra Outsite-pagina en virtuele pagina's...?

Beste community, We zijn voornemens om ticketing via AFAS te gaan toepassen, waarbij we ook klantportalen willen gaan beschikbaar stellen. Hierover heb ik een paar vragen die ik niet heel scherp beantwoord vind via de AFAS Help (of via AI / zoekmachines), namelijk:

• We willen onze test-outsite pagina overzetten naar een klantportal outsite
  • Omdat we meerdere klantportalen voor ogen hebben (namelijk een klantportal voor leveranciers, klanten, medewerkers die iets bij een andere (interne) werkgever willen inschieten is het nog niet zeker of we met 1 outsite-omgeving af kunnen. Heeft er dan ook iemand ervaring met het opzetten van 1 outsite-omgeving (=klantportaal) met daaronder virtuele omgevingen (om eerdergenoemde splitsingen te kunnen toepassen)

Hopende dat mijn vraag duidelijk genoeg is. Hoe meer voorinformatie ik hierover heb des te minder consultancytijd hebben we hierin nodig. Maar omdat ik als enige AFAS beheerder werkzaam ben is af en toe de community raadplegen een zeer nuttige activiteit :slightly_smiling_face:

groet,

Vincent

Hoi Vincent,

Ik heb wel ervaring met wat je hier aangeeft maar: wat je precies wil bereiken is me nog niet helemaal duidelijk. Naar aanleiding van deze en je eerdere vraag hierover weet ik nog niet helemaal waarom het nodig is om je site te splitsen. Zou je niet toekunnen met “portal.vincent.nl” en daar via autorisatie alle relevante pagina’s wel/niet tonen?

Nu maakt het waarschijnlijk sowieso niet heel veel uit: je kunt door de drie Sites te publiceren alsnog onder water de pagina’s op alle drie gebruiken én hetzelfde thema instellen zodat je ook qua opmaak niet driedubbel werk doet. Het enige is dat je qua autorisaties de zaak vereenvoudigd omdat je per site álle pagina’s kunt open zetten.