Vraagje over licenties en Outsite.
Wij hebben in een organisatie nogal wat contractors.
Ze zijn wel medewerker, maar vanwege het type medewerker tellen ze niet mee in de licentie.
Nu willen we dat deze medewerker ook zelf taken gaan verrichten. Denk aan onboarding of offboarding taken. Outsite kunnen we hier mooi voor inzetten, zonder dat dit impact heeft op de licenties.
Maar voordat we hier volop gaan inzetten, ben ik benieuwd of er nog ergens limitaties zijn in functionaliteiten. Ik wil voorkomen dat we later toch moeten gaan kiezen voor Insite, omdat blijkt dat bepaalde dingen niet mogelijk zijn vanwege de software.
Tijdens bijvoorbeeld onboarding willen we 1 gestandaardiseerd proces hebben voor alle medewerkers.
We willen voorkomen dat bij het ondertekenen van een contract er soms nog geprint wordt en met de hand ondertekent wordt.
Ook voeren ze als voorbeeld nog meer taken uit.
Kledingmaten doorgeven voor beschermingsmiddelen (vrij dossieritem)
De mogelijkheden binnen Outsite zijn wel beperkt. Het is niet heel duidelijk wat wel en wat niet kan.
Gebruik je Payroll Cloud dan heb je meer mogelijkheden. Daarmee kan een medewerker m.b.v. van de pocket app verlof boeken en declaraties indienen.
Onboarden via Outsite zal wel lukken, maar bij mijn weten kan je geen uren boeken.