Payment ID uit Mollie opslaan bij openstaande post voor automatische aflettering AFAS

Wij hebben een webshop laten bouwen en willen gegevens uit die webshop naar Afas sturen. Zo moet bijv. de persoon worden aangemaakt en boekingen in het verkoopdagboek en in dagboek memoriaal. We maken geen facturen aan in Afas, want die zijn immers in de webshop aangemaakt.

We zijn al een heel eind, de persoon en de boekingen worden via app connectoren aangemaakt, so far so good.

In de webshop rekenen klanten af via Mollie en het “bankfschrift” (de settlement) lezen we in in Afas.
Normaal letter je af via Payment-id, maar die hebben we nu nog niet in Afas.
We willen die vastleggen in de Openstaande post in de hoop dat dit kan.

Weet iemand of we dit als (vrij) veld in de Openstaande post kunnen vastleggen en of de aflettering hiermee rekening kan houden?

Zo ja, we moeten dit via een app connector kunnen bijwerken. Via welke app connector zou dit dan kunnen? Ik kan de openstaande post niet vinden als ik dit via Afas Connect wil testen en alvorens ik e.e.a. aan de webshop developers doorgeef wil ik dit eerst getest hebben via Afas Connect.

Dag Jos, dit zou standaard via de Mollie-koppeling moeten lukken tegenwoordig. Je kunt de koppeling ook zonder betaallinks gebruiken: Mollie-koppeling inrichten

Dank je. Dit heb ik ook zo ingericht, maar op basis waarvan match Afas de betalingen dan?