Rekenvelden in documenten

Beste,

Wij zijn bezig met het inrichten van ons sales proces in Insite. Een onderdeel hiervan is het offertedocument. In dit document moet duidelijk naar voren komen wat de eenmalige kosten zijn en de maandenlijkse/jaarlijkse abonnementskosten. Aan de hand van de artikelgroep kunnen wij hier onderscheid in maken.
In het offertedocument wil graag totaaltellingen hebben per groep. Hieronder een voorbeeld zoals Afas dat zelf ook in hun offertes doet:

Wie weet hoe je dit kunt inrichten in een document?

Groeten,

Eef-Jan

Hoi Eef-Jan,

Je zou per type kosten (bijv. de eenmalige kosten) een subdocument kunnen maken welke je filtert op de artikelgroep. Dit subdocument kun je dan verdichten om het totaalbedrag van de regels in deze artikelgroep te tonen.

Mocht je hulp nodig hebben, laat het dan gerust even weten!

1 like

Hallo Gijs,

Bedankt voor je snelle reactie. Met verdichten heb ik nog niet eerder gewerkt, maar dan ga ik me daarin verdiepen.
Dankjewel!

Groeten Eef-Jan

Hoi,

Ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb een subdocument aangemaakt die filtert op artikelgroep en een geprobeerd te verdichten. Met onderstaande als resultaat:

Hij zou links bovenin de 956 en 111 moeten optellen. Ik gok dat ik bij verdichten iets nog niet goed doe?

De regels in de verdichting worden bij elkaar opgeteld als de regels uniek zijn in de weergave. Je hebt nu bijv. de omschrijving in de weergave staan, deze verschillen tussen de twee artikelen en worden daarom apart van elkaar verdicht.

Voor deze toepassing hoef je m.i. alleen de kolom Regelbedrag in je subdocument te zetten.

Mocht je er niet uitkomen, stuur me gerust een privébericht, dan kan ik evt. via Teams ook even meekijken.