Slechts eenmaal per dag een dossieritem starten

Stel ik wil afdwingen dat een werknemer slechts eenmaal per dag een werkgeversverklaring kan/mag aanvragen. Wat is hier dan de beste/handigste oplossing voor?

Zelf denk dat ik dat er ergens in de flow een conditie moet komen, waarbij een andere route wordt genomen zodra de instuurdatum gelijk is aan vandaag.

Iemand een handige oplossing?

Instuurdatum alleen zal niet genoeg zijn, want zelfs de eerste keer starten levert al een instuurdatum van vandaag op. Er moet dus meer bij.

Bij een eigen dossieritem zoals de werkgeversverklaring denk ik aan een vrij vinkveld bij de medewerker dat je laat vullen bij het starten van de workflow en een conditie die bij aanmaken controleert of dit veld leeg is. Elke nacht kun je dan een signaal/workflow laten uitvoeren om de vinkjes weer weg te halen.

2 likes

Hi Hetty,

Bedankt voor je antwoord. We gaan het ook hierin zoeken. Ik ga een vrij veld toevoegen met ‘in behandeling’ en ‘afgehandeld’. Dan zijn we veel flexibeler, omdat we met meerdere dienstverbanden werken. Medewerkers moeten er dus meerdere op een dag kunnen aanvragen, maar voor verschillende contracttypen. Je hebt een zetje de goede kant opgegeven.

Ben inmiddels een weekendje aan het knutselen geweest, maar deze is toch lastiger dan gedacht :wink:

Tot op heden geen succes…

Hoi, misschien gek idee, maar kun je een conditie inbouwen via geplande taak, die loopt maar max 1 keer per dag :wink: daar iets mee verzinnen?

Ik zou 1 vrij vink veld aanmaken dat je laat vullen aan het begin van de workflow….1 conditie die kijkt of het veld gevuld is…bij veld gevuld een waarschuwing dat er reeds een aanvraag in behandeling is…veld via een nieuw vrij dossieritem conditioneel laten leegmaken…

Hi Gerdy,

Ik heb een vrij veld met een vrije tabel erachter met drie statussen gemaakt. Nieuwe aanvraag, in behandeling en afgehandeld.

Inderdaad zoals jij zegt laten checken op status middels condities.

Maar het blijft hoe dan ook een lastig :wink: …krijg het nog niet voor elkaar.

Leuk ding om in de loze uurtjes over na te denken…

Ik heb het ingericht op deze manier, dus als je hulp nodig hebt laat maar wat weten :smiling_face:

als ik een keer een paar minuten mag meekijken, dan houd ik me aanbevolen :wink:

ben erg benieuwd!!