Zijn er misschien AFAS-gebruikers hier die de pocket app ook hebben vanuit een testomgeving? Ik heb dit bij mij ook aangezet, dan wordt er vervolgens een QR-code gegenereerd (so far so good), maar daarna wordt er normaliter een mail verstuurd met de 6-cijferige code en onze mail staat uit op de testomgeving. Ik durf dit niet zomaar aan te zetten zonder dat straks iedereen hier mailtjes vanuit krijgt.
Hoe vlieg ik dat het beste aan? Wat stel je in onderstaande in zodat alleen jij dit kunt gebruiken en er dus ook alleen naar jou een mail wordt verstuurd?
Ik zet gewoon de mailserver aan indien nodig. De geplande taken en overige gebruikers zijn standaard geblokkeerd. Dus zolang ik me bewust ben van wat ik doe is er niet veel aan de hand.
Wellicht ben ik zeer conservatief, maar in de testomgeving zijn een handjevol medewerkers actief, daar ben ik niet zo bang voor. Waar ik wel voor beducht ben is dat er niet ook allemaal mails uitgestuurd worden vanuit geplande taken (dus vanuit het systeem en niet vanuit of naar een persoon).
Zo had ik dus de pocket app op de testomgeving geactiveerd en begon ik enthousiast met het inloggen, maar toen realiseerde ik me dat er een 6-cijferige code gemaild moet worden, dát gebeurd natuurlijk dan niet.
Omdat de testomgeving een kopie is van de live-omgeving zijn de instellingen van de geplande taken hier natuurlijk ook gelijk.
Alle geplande taken worden door AFAS, juist vanwege die reden, in een test omgeving geblokkeerd. Met uitzondering van vernieuwen van actuele gegevens, gezien de essentie van die taak.
Je kunt dit zelf zien in de test omgeving onder de geplande taken.
Dat is een hele opluchting en geruststelling. Ik had - als solo AFAS applicatiebeheerder - al een beetje de neiging om dan toch maar te testen op de live-omgeving met iets slechts voor een beperkte groep beschikbaar stellen. Maar dank voor je ervaringsreactie!