Velden m.b.t. automatisch afsluiten vacature

Hallo allemaal!

Binnen ons bedrijf proberen we te volgen in hoeverre een vacature gevuld is. In z’n algemeenheid is het proces als volgt:

• We maken een hoofdvacature aan, en koppelen daar een vacaturebeschrijving aan en publiceren die. Hierop solliciteren sollicitanten en is eigenlijk doorlopend.
  • We maken zgn. subvacatures aan. We hebben subvacatures, omdat we een bepaald instroom per verschillende data willen volgen, en dit volgen we met o.a. vrije velden.
    • Vrij veld ‘Is subvacature van’ is gevuld met het id van de hoofdvacature (de bestandskoppeling naar Vacature werkt bij ons (nog) niet);
    • Vrij veld ‘Instroomdatum’ is gevuld met een datum;
    • Velden voor het automatisch afsluiten van de vacature zijn ingevuld;
      • Dit kan zijn op FTE-niveau of op aantal koppen.

Ondertussen heb ik via een testmedewerker gesolliciteerd op de hoofdvacature, de sollicitatie ‘doorverwezen’ naar de subvacature, en het normale onboardingproces doorlopen, waarbij de sollicitant voor 0,5 FTE is aangenomen.

We hebben een GetConnector gebouwd met de bijgevoegde velden:

Dat geeft dit resultaat:

Het veld met de veldcode U016 “Aantal FTE aangenomen” is een Afas-veld en ik had verwacht dat Afas dit veld (van de regel met id 303) automatisch bijwerkte zodra de onboarding van een sollicitant, gekoppeld aan die vacature, doorlopen was.

Wellicht ben ik ongeduldig en moet ik wachten totdat hij ‘s nachts z’n run heeft gedraaid, maar ik verwacht eigenlijk dat dat veld met 0,5 gevuld is.

Jullie een idee?

Hoi Martie,

Wordt onboarden wel vanuit de sollicitatie gestart? Als ik het zo lees kan je ook best wel eens om de sollicitatie heen werken: Onboarden starten - Help Center Nederland

Hallo Robert,

nu ik het onboarden vanuit de sollicitatie start, in plaats van via de stamkaart sollicitant, en ook de sollicitatiestatus heb aangepast, dat onboarden mogelijk is vanuit de sollicitatie, heeft Profit het veld inderdaad bijgewerkt. Ik had de naïeve verwachting dat Afas dat zelf kon bedenken welke sollicitatie hier van toepassing zou zijn en welk record dus bijgewerkt diende te worden.

Daar had Afas wat uitgebreidere documentatie over mogen plaatsen op hun help-omgeving.

Ik markeer je reactie als oplossing!

Groet, Martie

1 like