Ik ben al een tijdje opzoek naar de oplossing voor mijn vrije veld die we laten vullen door de sollicitant via de draaiboektaak aanvullen gegevens sollicitant. Dit veld werkeloosheidsuitkering (ja/ nee) word na het aanleveren door de sollicitant niet overgenomen op de beoordelen pagina van onboarden. Wanneer we dan op de aanpassen pagina klikken word het veld wel getoond, echter niet gevuld. Heeft iemand binnen deze groep een oplossing? Heb het veld wel toegevoegd in de gegevens verzameling van de onboardingsflow, echter Waarde toekennen in de onboardingsflow lijkt geen mogelijkheid.
Hoi Birgit, bij mijn collega’s liepen ze er ook tegenaan… en dit was antwoord:
reactie van AFAS over het overnemen van vrije velden van de aanvullende gegevens naar onboarding en mw : Dit werkt namelijk nog niet helemaal. Op dit moment loopt er een productontwikkelingsaanvraag om de vrije velden over te hevelen van de sollicitant naar de medewerker. Door de huidige werking kunnen bij aanvullende gegevens geen medewerker gegevens worden uitgevraagd, want deze kan je niet opslaan bij de medewerker. Productontwikkeling is aan het kijken of ze bij het registeren van het onboarden de vrije velden van de sollicitant kunnen overnemen van de sollicitant (AfasHrApplicMut) naar de medewerker (AfasKnEmployee). De verwachting is dat dit in Profit 6 wordt opgelost.
Dank voor je reactie!