Waarde toekennen vrije dossieritem bedrijfseigendommen

Wij maken gebruik van de standaardinrichting bedrijfseigendommen (Uitlevering bedrijfseigendommen - AFAS Help Center) waarbij de velden worden weggeschreven op Medewerker/org.eenheid/functie.

Vanuit een signaal wordt er een vrij dossieritem opgestart voor de uitlevering of inname van bedrijfseigendommen. Hierin willen we graag een aantal extra (bedrijfsspecifieke) vrije velden vullen om die vervolgens te vullen op het dossier en via waarde toekennen over te zetten naar de Medewerker/org.eenheid/functie.

Het lukt ons niet om via de workflow een waarde toe te kennen bij een vrij veld bij de org.eenheid/functie van de medewerker. Vrije velden rechtstreeks op de medewerker kunnen wel.

Het help artikel (Waarde toekennen aan velden in de workflow - AFAS Help Center) geeft aan dat dit wel mogelijk moet zijn op de org.eenheid/functie. Heeft iemand ervaring mee? Zien we wellicht iets over het hoofd?

Ik heb dit zojuist geprobeerd en het lijkt te werken; enige kanttekening: dat ging dan puur aan de instellingenkant.
Werkt het niet als je dit via de workflow wil instellen of werkt het instellen wel maar wordt het veld vervolgens niet gevuld?

Dag Robert, fijn dat je mee wilt denken/kijken! De velden instellen lukt wel, maar de inhoud wordt na afhandelen niet gevuld bij de medewerker op org.eenheid/functie.

Helder; dan kun je twee dingen proberen:

  1. Geef in plaats van waarde uit veld een vaste waarde mee. Werkt het nu wel dan heeft het veld op dossieritem niet het juiste soort info (bijvoorbeeld datum <> tekst)
  2. Werkt het nu niet dan is het dossieritem waarschijnlijk niet goed ingestuurd; heb je bij bestemming de medewerker of zelfs de medewerker + organisatorische eenheid gekoppeld?

Bij de instellingen gaat het trouwens ook nog niet helemaal goed.
We hebben de volgende stappen geprobeerd:

  1. Vrije velden aangemaakt op Medewerker/Org.eenheid/functie

  2. Dezelfde vrije velden aangemaakt op Dossier (vrije dossieritem)

  3. Vanuit een signaal wordt de workflow van het vrije dossieritem opgestart. ICT krijgt dan een taak om de bedrijfsspecifieke informatie toe te voegen (type laptop bijv. die wordt uitgegeven)

  4. Deze informatie wordt vastgelegd op Dossier en willen we in de workflow van het vrije dossieritem via waarde toekennen ook wegschrijven op Medewerker/Org.eenheid/functie

  5. Wanneer we dat in de workflow proberen toe te voegen, kunnen we via Bestand wel bij Medewerker (zie screenshot bijlage) – maar dan worden alleen de vrije velden die rechtstreeks op de medewerker zijn aangemaakt getoond. Hierdoor lijkt het niet mogelijk te zijn om op vrije velden bij Medewerker/Org.eenheid/functie weg te schrijven.

  6. Bestemming van het vrije dossieritem is Medewerker.

  7. Het overnemen van velden van de medewerker naar het vrije dossieritem gaat zonder problemen.

Volg jij nog andere stappen hierin en/of is het jou al wel gelukt?