Vrije velden op functie vullen

Dag,

Wij zijn bezig met een nieuwe koppeling tussen AFAS en Nedap ONS. Dit wordt gedaan door een externe partij. Zij hebben een standaard koppeling en kunnen wel maatwerk leveren, maar daar is intern geen toestemming voor.

In ONS wordt gebruikt gemaakt van ‘Deskundigheden’ i.p.v. functie. De functie komt dus niet mee naar ONS, maar op een vrij veld moet dan de Deskundigheid worden gevuld. De deskundigheid is bij ons gekoppeld aan de functie. Ik had daarom via HRM → Organisatie → Werkgever → Functie op een vrij veld de deskundigheid gekoppeld. Helaas kijkt de standaard koppeling daar niet naar. De deskundigheid moet op Medewerker → Functie vastliggen.

Ik zou graag zien dat het vrije veld op de medewerker/functie kijkt naar de waarde op werkgever/functie. Echter ik kan dit niet toevoegen in de workflow door middel van ‘Waarde toekennen’ en ik zie geen mogelijkheid via de context in een profiel.
Ik wil liever niet dat diegene die de mutatie moet invullen de waarde moet vullen.

Is er op de één of andere manier een mogelijkheid dat AFAS snapt dat bij een bepaalde functie een bepaalde deskundigheid hoort en dat deze dan gevuld kan worden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Ilse

Beste Ilse,
Wij gebruiken in meerdere getconnectoren vrije velden op Werkgever → Functie. Deze velden halen we in de gegevensverzameling van de getconnector op via Medewerker/org.eenheid/functie → Medewerker → Functie → Code functie → Vrije velden.
Vriendelijke groet, Hetty

@Hetty Het is niet de vraag of het kan. Het is de vraag hoe het anders kan. Zij hebben dit niet ingebouwd in hun standaard koppeling en zij gaan niet voor ons hun standaard aanpassen.

Als ik het goed begrijp, zit er in hun standaard getconnector een veld ‘deskundigheid’. Dit veld kun je met het knopje <> vervangen door jullie vrije veld. Maar eerst zou ik wel controleren of jullie vrije veld van hetzelfde type is (tekst/numeriek etc).

@Hetty, dat klopt wel. Het zit wel in de koppeling, maar wij hebben het niet op de juiste plek in AFAS. Zij willen dit veld ophalen uit Medewerker → Functie en wij hebben dit ingericht in Werkgever → Functie.

Als wij het omzetten naar Medewerker → Functie dan moet dit bij een mutatie worden ingevuld. En dat is voor ons geen fijne werkwijze. Ik kan niet in de workflow door middel van ‘Waarde toekennen’ de deskundigheid ophalen uit Werkgever → Functie en die muteren op Medewerker → Functie.
Daarvoor ben ik opzoek naar een oplossing.

Ik ben niet opzoek naar een oplossing in de koppeling van onze externe partij. Dat is al volledig met hun doorgesproken.

Ik denk dat we het over twee verschillende dingen hebben. Een standaardkoppeling verloopt via een getconnector. Als deze getconnector is gebaseerd op de gegevensverzameling Medewerker/functie kun je via de route die ik heb aangegeven het vrije veld bij Werkgever/functie ophalen.

Dag @Hetty
Ik mag/wil de Getconnector niet aanpassen.
Groet Ilse Snijders