We willen graag een signaal inbouwen, waarbij de verantwoordelijke van een verkooprelatie een signaal krijgt, wanneer er langer dan bijvoorbeeld 6 maanden geen gespreksverslag(dossieritem) is ingestuurd.
Stappen: Een vrij datumveld aanmaken op de verkooprelatie. Als er een gespreksverslag wordt geüpload in AFAS onder een bepaald type dossieritem met bepaalde kenmerk start er een WF. In de WF wordt de datum van vandaag gevuld in het vrije datum veld. Op het vrije datum veld kan een signaal bouwen die signaleert op datum vandaag + 6 maanden bijvoorbeeld.
Helaas wordt het veld niet automatisch gevuld. We hebben een vrij veld aangemaakt op de verkooprelatie. Vervolgens bij CRM / Dossier / Inrichting / Type dossieritem naar Workflows om een workflow te maken. Hier hebben we via waarde toekennen de juiste velden geselecteerd en de waarde uit tag op vandaag gezet. (stappen uitgevoerd volgens: Waarde toekennen aan velden in de workflow - AFAS Help Center)
Helaas bij het insturen van een dossieritem, wordt het veld niet gevuld.
Er lijkt nog een trigger te missen om dit veld te vullen als er een gespreksverslag wordt ingestuurd. Hoe wordt het vrije veld bij Verkooprelatie alsnog gevuld?
@Wilco1 Organisatie/persoon en Verkooprelatie staan op ‘Een van deze verplicht’ en Verkooprelatie + contact staat op ‘Optioneel’.
Je kan dit dossieritem ook alleen op een persoon insturen, vandaar dat ze staan op ‘Eén van deze verplicht’. Kan dit invloed hebben?
Bij het testen van de workflow hebben we een verkooprelatie ingevuld.
Hoi @rielle,
Klopt inderdaad, als je nu verkooprelatie+contact of verkooprelatie verplicht maakt krijg je waarschijnlijk een foutmelding bij het aanmaken van het gesprekverslag. Ik zou even organisatie+persoon op niet toegestaan zetten en verkooprelatie+contact op verplicht en in Insite insturen aanzetten. Dan zou je even een instuurpagina vanaf de contactpersoon kaart moeten aanmaken.
Hallo @Wilco1 ,
Helaas werkt dit ook niet. Ik heb het idee dat de connectie in de workflow niet goed zit.
Ik ga vanuit CRM naar inrichting → type dossieritem. Hier kies ik ‘gespreksverslag’. Vervolgens naar workflow en maak ik een nieuwe vanuit een nieuwe workflow.
In het eerste icoontje van de workflow ga ik naar gegevensverzameling en koppel ik verkooprelatie aan het nieuwe aangemaakte vrije veld. Vervolgens ga ik naar Waarde toekennen en kies ik bij Bestand voor Verkooprelatie, bij veld ‘het aangemaakte vrije veld’. vervolgens geprobeerd om hem te vullen met Waarde uit veld, maar daar kan ik alleen weer kiezen voor verkooprelatie, en niet dossieritem (waar de informatie uit moet komen). Als ik waarde uit tag probeer en [vandaag] invul, vult hij alsnog het veld niet.
Vervolgens klik ik bij de stap in de workflow op ‘afhandelen’ en kies ik hier bij Waarde toekennen ook voor het juiste veld en vul ik hetzelfde in.
(Ik heb de workflow ook geprobeerd op te bouwen vanuit het type dossieritem verkooprelatie ipv gespreksverslag, maar dit werkt ook niet)
@Rielle Vervelend om te horen dat het nog niet werkt. Wij hebben een zelfde idee in onze omgeving zitten, dus het zou wel moeten kunnen. Als je een veld wil vullen met een Waarde uit Veld moet je de gegevensverzameling en het desbetreffende veld even toevoegen in de 1e stap, dus de gegevensverzameling dossier en het veld.