Situatie:
Er is een workflow A dat een dossieritem opstart op het niveau van de “Verkooprelatie”.
Nu wil ik dat er een workflow op “Persoon”-niveau start wanneer de eerdergenoemde workflow is afgerond.
Ik loop tegen 2 zaken aan.
Issue 1:
Ik wil in Workflow A 2 “Workflow afsluiten”-knoppen plaatsen en die baseren op een conditie:
- Conditie A: Persoon voldoet WEL aan voorwaarde X en Y (velden waarnaar gekeken wordt staan “Persoon”
- Conditie B: Persoon voldoet NIET aan voorwaarde X en Y (velden waarnaar gekeken wordt staan “Persoon”
Ik heb daarvoor:
-
De gegevensverzameling voorzien van “Organisatie/Persoon” en daarin de velden toegevoegd waar de conditie op gebaseerd wordt -
De 1 conditie opgesteld, maar als ik ga naar Acties > Testen conditie dan voldoet geen enkele reeds actieve dossieritems op basis van Workflow A aan die conditie (Resultaat = ONWAAR):
o De conditie heb ik uitvoerig nagelopen en klopt weldegelijk
Kan het ermee te maken hebben dat het dossieritem op niveau “Verkooprelatie” ‘zit’ en dat ik een conditie maak op basis van “Persoon”?
Er is eventueel een veld “Klantgroep” die zowel bij “Verkooprelatie” als “Persoon” als vrij veld bestaat én ingevuld is. In bovenstaande 1 afbeelding is dat “0063.0”. Moet er op eventueel een koppeling gemaakt worden tussen de Verkooprelatie en Persoon op basis van die Klantgroep?
Issue 2:
Ik heb issue 1 even losgelaten en nog geen conditie toegevoegd aan de huidige “Workflow afsluiten”-knop. Ik wilde daarmee zien of de afsluiting van Workflow A het nieuwe dossieritem én daarmee Workflow B start.
Ik heb daarom bij Workflow A bij de huidige “Workflow afsluiten”-knop een “Onderhoud” ingevuld bij “Nieuw dossieritem”:
-
Gekoppeld aan de juiste type dossieritem -
Onderhoud:
o Dossier – Onderwerp
o Dossier – Toelichting
o Dossier – Verantwoordelijke
o Dossier – Waarde kenmerk 1 à gevuld met vaste waarde
o Dossier – Waarde kenmerk 2 à gevuld met de huidige waarde van Dossier > Waarde kenmerk 2 (“Boekjaar” die ook gebruikt wordt in het dossieritem uit Workflow A)
-
De kenmerkcombinaties die uit het laatstgenoemde punt naar voren kunnen komen zijn aangemaakt in het Type dossieritem dat wordt gebruikt bij Workflow B.
Wanneer ik nu een test workflowtaak genereer voor workflow A en die helemaal doorloop dan kom ik op het punt om Workflow A af te sluiten. Wanneer ik die knop aandruk dan krijg ik de onderstaande melding.
Ik kan niet achterhalen wat deze veroorzaakt?
Heeft dit opnieuw te maken met dat ik een dossieritem probeer te starten voor een “Persoon” terwijl workflow A op “Verkooprelatie”-niveau is? En dan nog verder in detail dat AFAS niet weet wélke persoon het dossier toegewezen krijgt? Indien dat laatste het geval is. Hoe zou je dat kunnen oplossen?