We hebben een aantal workflows waaruit we workflows opstarten. Nu draaien de ‘‘Hoofd’’ workflow en ‘‘Sub’’ workflow synchroon aan elkaar en zouden we de ‘‘Hoofd’’ workflow graag conditioneel verder willen zetten als de ‘‘Sub’’ workflow een bepaalde status heeft. Iemand een idee of dit mogelijk is en zo ja, hoe?
Dit is helaas niet mogelijk vanuit de AFAS standaard. Wat je wel kan doen is vrije velden aanmaken die dit aansturen. Wanneer de sub workflow wordt afgerond ken je een waarde toe op de medewerker waar de hoofd workflow weer naar kijkt. Houd er wel rekening mee dat je aan het eind van de hoofd workflow alle velden weer leeg maakt.
Bedankt voor je antwoord. Dacht ik inderdaad al. Met betrekking tot de vrije velden wist ik inderdaad, echter wilde ik de hoofdflow doorzetten op basis van het dossieritem van de subflow ( Medewerker is in deze case helaas geen oplossing).
Bestemming van dossieritem ‘‘Hoofdworkflow’’ is Verkooprelatie+contact. Bestemming van dossieritem ‘‘Subworkflow’’ is Verkooprelatie+contact en bij bestemming extra dossieritem, om deze te kunnen tonen in het subdossier van het dossieritem ‘‘Hoofdworkflow’’
We gebruiken het veld aanleiding inderdaad, maar om de ‘‘Hoofdworkflow” conditioneel verder te zetten zou je vanuit de subworkflow een waarde aan een gegeven van de ‘‘Hoofdworkflow’’ moeten kunnen toekennen.
Een waarde toekennen aan een gegeven op verkooprelatie zal volgens mij ook niet werken, aangezien het dossieritem bij een klant meerdere malen tegelijk kan voorkomen.
Als ik dit zo lees zou ik naar powerautomate grijpen. Je kunt relatief eenvoudig het aantal subdossiers tellen en deze vergelijken met het aantal afgeronde subdossiers. Vaak zit dit al in je bestaande microsoft licentie en anders kun je voor 15,- in de maand de premiumversie afnemen en oneindig veel van dit soort flows bouwen.
Hey Wilco,
We hebben nog niet echt een oplossing kunnen vinden helaas.
Een andere optie is om de projecten module hiervoor te gebruiken. Het hoofddossier zal dan een project zijn en via de subdossier workflow kan je het project muteren. De projecten zul je moeten aanmaken en de bestaande dossiers kan je eventueel later nog koppelen aan het project.
Verder zou je ook kunnen kijken of er iets mogelijk is met een vrij bestand of vrij contactbestand.