Conditioneel afhandelen van workflows Profit

Goedemiddag,

Wij hebben in onze workflow ingebouwd dat het dossieritem 14 dagen na de laatste actie automatisch word gesloten. Nou hebben wij een filter met variabelen geprobeerd (Deze krijgt ook waar als resultaat als je de conditie controleert), echter wordt de conditie niet uitgevoerd. Verander ik het filter naar een vaste datum, wordt deze wel uitgevoerd. Ik ben wel benieuwd of iemand wel eens een conditie heeft gemaakt in deze lijn.

Goedemiddag @Wilco1 ,

Wij hebben in het dossieritem het veld Einddatum gebruikt. Deze wordt standaard gevuld met de datum van de laatste wijziging.
Vervolgens een conditie gemaakt met de volgende filtering:

Deze conditie wordt conditioneel via een geplande taak afgehandeld.

Bij ons werkt het op deze manier als een zonnetje.

Hartelijke groet,

​​​​​​​Arwin

2 likes

Goedemorgen,

Ik gebruik hier altijd het veld ‘Laatst gewijzigde veld vrije tabel’ voor in de gegevensverzameling ‘Dossier’. Hier maak ik dan een berekend veld van. In jouw geval + 14 dagen. Als je dan een conditie maakt waarin je stelt dat dit veld kleiner moet zijn dan vandaag, dan ben je er.

Voorwaarde is wel dat iedere actieknop ook van een status wordt voorzien, want dat is de trigger. Dus ook al wijzigt een status niet, kies er dan voor deze toch toe te kennen aan de actieknop, zodat je conditie altijd blijft werken.

Groet, Jeroen

1 like

Welke instelling heb je in de workflow bij het automatisch uitvoeren van de actie? Via geplande taak, of niet?

yes, conditioneel (via geplande taak). die andere 2 (wel en geen rechten) kun je alleen op het moment van uitvoeren van de workflow gebruiken en dat is hier niet het geval omdat je een trigger hebt van 14 dagen later na de workflowactie.

1 like