Hoi, ik wil graag een conditie maken. als taak bij medewerker staat, geeft die soms reactie en vergeet dan op knop terugsturen te drukken. Hoe maak ik een filter daarvoor?
Het kan niet alleen op laatste reactie datum, want die kan ook van eerder zijn en van iemand anders.
Ik had instuurder laatste reactie en nog veld medewerkscode laatste reactie en dan in filter =[medewerker] maar die werken beiden niet.
Kan iemand helpen?
Goedemorgen! Ik ben benieuwd of anderen hier goede ideeën voor hebben. Wij hebben het nu zo ingericht:
- Onderdeel Reacties verwijderd op de pagina
- Onderdeel Reacties bij dossieritem op de pagina geplaatst, zodat reacties wel gelezen kunnen worden.
- Reacties verplicht gemaakt op de workflowacties.
Echter is dit niet altijd helemaal gebruiksvriendelijk. Ik ben benieuwd wat andere denkrichtingen kunnen zijn.
Groet, Bart
Als het bij één kritieke flow moet kun je nog wel wat knutselen. Bijvoorbeeld door de medewerker verantwoordelijk te maken voor het dossieritem en dit te vergelijken met de instuurder van de laatste reactie om conditioneel via een geplande taak de taak door te zetten als deze combinatie van toepassing is.
Als het een generiek probleem is zou ik de moeite proberen te besparen en kiezen voor een signaal op basis van gebruiker van taak + instuurder laatste reactie óf een duidelijke instructie aan de betrokken collega’s. Uiteindelijk is dit voor een deel ook hoe reacties in dossieritems werken en is er geen garantie dat er altijd maar 1 reactie in een dossieritem per persoon per workflowstap gegeven wordt waardoor je moeilijk kunt afvangen of dit nodig is of niet.
Hi,
Je kan ook het reactie part op de pagina verwijderen en vervangen voor het (oude) overzicht ‘reacties bij dossier’. Via dat overzicht kunnen geen reacties worden toegevoegd.
Op de workflow actie knop stel je dan in dat het geven van een reactie verplicht is.
Hoi, bedankt voor je reactie. Dit is mogelijk voor sommige workflows wel bruikbaar. Wij willen echter soms ook gewoon voor onszelf een opmerking zetten zonder actie en dat vervalt dan weer, of dan daar weer een knop bij maken. Nee, het wordt er niet echt gebruiksvriendelijker op.
Hoi Robert, bedankt voor je reactie. Kan ik zo’n filter niet in de workflow als conditie bouwen? dat zou ik nog liever hebben dan een signaal.
Ja herkenbaar. Daarvoor hebben we een workflowactie ‘Info toevoegen’. Qua gebruiksvriendelijkheid niet het mooiste inderdaad, maar it does the job.
Met vriendelijke groet,
Bart Hoogmoed
Hoi Imke,
Dat kan als je deze route kiest:
“Als het bij één kritieke flow moet kun je nog wel wat knutselen. Bijvoorbeeld door de medewerker verantwoordelijk te maken voor het dossieritem en dit te vergelijken met de instuurder van de laatste reactie om conditioneel via een geplande taak de taak door te zetten als deze combinatie van toepassing is.”
Maar de route van gebruiker van taak + instuurder van laatste reactie werkt enkel via een signaal.
Als het echt een groot issue is én je wil het conditioneel doorzetten dan zou je de broninformatie uit het signaal kunnen gebruiken om een connector aan te roepen die de workflowactie uitvoert. Via een hubbie, simplex flow, powerautomate of een eigen knutsel. Je hebt namelijk in de ggv workflow / dossieritems / gebruikers alle ingrediënten bij elkaar. De connector moet dan alleen de juiste actie weten aan te roepen: Dossieritem in workflow (Updateconnector KnSubjectWorkflowReaction) - AFAS Help Center
Ik heb in de workflow actie knop rechts boven, Reactie geven genoemd en verplicht gemaakt om dan een reactie te geven =).