Hoi,
Volgens mij heb ik een eenvoudige vraag. Wij gebruiken niet de activering meerdere dienstverbanden.
We willen graag een conditie maken op de laatste type dienstbetrekking en afhankelijk daarvan een onderteken workflow een afslag laten nemen.
Nu hebben we een medewerker die momenteel betrekking type X heeft (volgnr. 1) maar vanaf 1 juni dienstbetrekking type Y (volgnr. 2).
Ik gebruik daarvoor de gegevensverzameling “Actuele gegevens medewerker per dienstbetrekking” met daarin de velden Volgnummer dienstverband en Code dienstbetrekking. Ik krijg dan keurig 2 regels naar voren, omdat de medewerkers in totaal 2 dienstbetrekking regels heeft.
Nu heb ik via Verdichten in de gegevensverzameling Maximaal ingesteld op Volgnummer dienstverband. Alleen beide regels (zowel dienstbetrekking X als Y) blijven naar voren komen en dus werkt mijn conditie niet: omdat de Code dienstbetrekking van beide regels niet gelijk is kan er dan niet verdicht worden.
Logisch.
Echter, wanneer ik het veld Code dienstbetrekking onzichtbaar maak in de gegensverzameling dan laat de gegevensverzameling dus wel de juiste (laatste) regel zien maar dan is het veld niet beschikbaar om de conditie “Dienstbetrekking = Y” op aan te maken.
Hoe los ik dit op? Moet toch niet zo ingewikkeld zijn?