Iets waar ik steeds tegenaan blijf lopen is het volgende: Op een InSite pagina wil ik een overzicht aanbieden dat filtert op de waarde van de pagina. (denk aan debiteur, Organisatie, Medewerker, Project etc.)
Nu biedt AFAS er een aantal standaard aan, zoals het voorbeeld hierboven, maar wil graag mijn eigen variaties maken.
Als voorbeeld: het overzicht alle projecten filteren op organisatie nummer zodat ik op de pagina van de organisatie een lijst met alle bij deze organisatie horende projecten kan tonen.
Dag Raymond,
Voor je overzicht zou je overzicht van de pagina projecten met sjabloon projecten debiteur kunnen gebruiken ( Als ik mij niet vergis is dat een standaard meegeleverde pagina vanuit AFAS, wij gebruiken deze zelf ook in Insite)
Dat overzicht ken ik, echter ben ik op zoek naar een versie met een filter op organisatie en niet op debiteur. Wij factureren vaak aan een tussen organisatie (broker) welke meerdere organisaties in hun beheer heeft. Dus projecten per tussenpersoon geeft ons niet het inzicht wat we nodig hebben. vandaar de wens op organisatie niveau.
Dag Raymond,
Bij mijn weten is een filter op organisatie niveau niet mogelijk.
Buiten de standaard mogelijkheden van open pagina met heb je ook maar een beperkt aantal filtervariabelen wat je kan gebruiken.
Dag Raymond,
Wij hebben zelf aan de projecten een dossieritem gekoppeld zitten i.v.m. een workflow.
Wellicht dat je een weergave op het dossieritem zou kunnen op de organisatie, de benodigde gegevens van de projecten vanuit dossieritemkoppeling in de gegevensverzameling toevoegen.
Nadeel hiervan vind ik is dat je altijd een keer extra moet klikken om echt daadwerkelijk naar het project te gaan.
In de standaard kan dit niet; elk alternatief heeft verschillende nadelen (zoals je hierboven ziet en eventuele andere alternatieven ook zouden hebben).
Wellicht dat een omgekeerde benadering de situatie toegankelijker maakt:
Een lijst met projecten waar in de weergave de broker is opgenomen
Daarnaast/daaronder/ergens in de buurt een lijst met debiteuren/organisaties.
Dan heb je de informatie in elk geval voor het grijpen; helaas nog steeds niet helemaal bij elkaar.