AFAS Profit sollicitanten verwijderen zonder verlies vacaturestatistieken

Goedemiddag,

Wij verwijderen sollicitanten en hun sollicitatie(s) op het moment dat dit nodig is.
Echter willen we niet dat de data, zoals het aantal reacties op een vacature, verloren gaat.
Deze data gaat nu wel verloren bij het verwijderen.

Heeft iemand hier iets op bedacht? Zie ik iets over het hoofd?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Vriendelijke groet,
Priscilla

Je kan de sollicitanten en hun sollicitaties wellicht wel anonimiseren. Hierdoor blijven de sollicitanten en sollicitaties wel bestaan, maar het is niet meer herleidbaar.

Groet, Martie

Hoi Martie,

Eigenlijk en ik wel benieuwd hoe je dit anonimiseert zonder hiervoor een extern tooltje te gebruiken. Idealiter verwijder je bij het “verwijderen van sollicitanten” enkel de documenten van de sollicitant(en) en de persoonlijke gegevens zoals adresgegevens, bankgegevens, BSN e.d.

Maar hoe dit te doen daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar of wellicht is dit gewoon iets dat AFAS (nog steeds) niet goed kan, al lijkt me dat met het 25+ jarig bestaan van AFAS toch wel iets waar al actie op ondernomen is…

Wellicht dit help-artikel gelezen al?

Hoi Martie,

Ja, die ken ik inderdaad. Het gaat voor mij puur écht om anonimiseren en dus niet verwijderen. Het kán zijn dat ik er overheen kijk, maar het beperkt zich tot verwijderen en het koppelen eventueel aan een “dummy” medewerker/klant.

Vincent

Goedemiddag,

Een optie is om te anonimiseren aan de hand van een import. Zo kan je belangrijke gegevens wel bewaren. Vanuit de AVG mag je gegevens bewaren als dit belangrijk is voor de organisatie en voldoe je omdat deze geanonimiseerd zijn.

Met vriendelijke groeten,

Liza

1 like