Recruitee-AFAS: veld werkmail leegmaken bij sollicitant

Wij zijn bezig met de inrichting van outsite en de koppeling tussen recruitee (recruitment platform) en afas. Vanuit recruitee kunnen wij sollicitanten doorzetten naar AFAS waarna zij in Outsite zelf hun gegevens kunnen invullen.

Echter, in deze koppeling is naast het veld prive-mail het veld werk-mail verplicht (hier is al contact over geweest met Recruitee, maar zij gaan dit op korte termijn niet aanpassen). Echter veel van onze medewerker (vrachtwagenchauffeurs) hebben geen werkmail. Hierdoor krijgen alle sollicitanten in het veld werk-mail hun prive mail en dat geeft vervuiling.

Heeft iemand een creatief idee hoe ik geautomatiseerd (binnen de workflow of op een andere manier) het veld werk-mail leeg kan maken?

Hoi Mark,

Ik weet niet precies hoe bij jullie het proces voor werving en selectie loopt, maar aan onderstaande mogelijkheden denk ik. Of deze toepassingen mogelijk zijn, hangt een beetje af van jullie inrichting.

• Het veld via een workflow leegmaken adhv waarde toekennen. (Dit hangt af of het veld ‘werk-email gekozen kan worden bij waarde toekennen in de workflow.)
  • Het veld leegmaken adhv een profiel. (Dit hangt af of de sollicitanten aangemaakt of gemuteerd worden met een profiel.)
  • Elke x periode een import draaien die het veld werk-email leegmaakt als hier het privé-email ingevuld is.
  • Adhv een power automate workflow het veld werk-email leegmaken als hier het privé-email ingevuld is.
  • Gebruik maken van een automatiseringsplatform. Je maakt dan een getconnector waarbij de data voor sollicitanten aanbiedt en zij halen dan gegevens op en updaten deze.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groeten,

Liza

Hey Liza,

Dank voor het meedenken! Optie 1 heb ik gecheckt maar dit werkt helaas alleen voor vrije velden. Optie 2 werkte niet dacht ik (omdat er al een waarde ingevuld is, werkt de voorkeurwaarde niet).
Optie 3 is inderdaad een goed alternatief en optie 4 ga ik onderzoeken :slight_smile: .

1 like

Hoi Mark,

Wij hadden hier met het onboarden in AFAS ook last van, maar wij hebben wel optie 2 gebruikt en dit werkt bij ons. We hebben namelijk Voorkeurwaarde aangevinkt en dan dat veld leeggelaten, waardoor de voorkeur [] is. Na insturen wordt het veld dan leeggemaakt.

Wel goed kijken in welke contexten dit gebruikt kan worden, vooral als jullie ook nevendienstverbanden hebben, want dan wil je dat natuurlijk niet.

Ik weet niet of het bij jullie anders ingericht is of anders werkt, maar je zou het kunnen proberen.