AFAS Profit termijnfacturatie per projectfase meerdere verkooprelaties instellen

Hallo,

Wij maken gebruik van termijnfacturatie op onze projecten. Wij zien steeds vaker situaties waar meerdere partijen opdracht verlenen. Op een project kunnen wij maar 1 verkooprelatie selecteren en maar 1x opdrachtkenmerken invullen.

Wij willen graag op fase niveau kunnen factureren in dit soort situaties, zodat we per fase een verkooprelatie kunnen selecteren en ook per fase velden voor opdrachtkenmerken kunnen toevoegen.

Zijn er partijen die het gelukt is om dit zo in te richten?

Alvast dank voor jullie reacties,

Eric Vredebregt

Hoi Eric,

Je kunt dit binnen een project enkel voor elkaar krijgen door specifiek nacalculatie op een andere verkooprelatie te gebruiken. De projectenmodule heeft echter een specifieke oplossing voor wat je beschrijft: hoofd- en subprojecten met andere verkooprelaties.

De totalen zie je dan op hoofdproject; de verkoop doe je dan op detailniveau

Hallo Robert,

Dank je voor je reactie.

De door jou genoemde oplossing kennen we en gebruiken we ook. Helaas werkt dit niet goed voor ons en levert deze werkwijze ons alsnog veel gedoe op. Ik heb bij AFAS ook een wens ingeschoten om facturatie aan meerdere verkooprelaties vanuit 1 project mogelijk te maken. Omdat ik online ook reacties voorbij zie komen dat facturatie op fase en subfase niveau mogelijk zou zijn aan meerdere verkooprelaties heb ik deze vraag ook bij jullie ingeschoten, helaas heb jij hetzelfde antwoord als ik ook van AFAS al eens had ontvangen. Wij vestigen onze hoop in deze op de wensenlijst.

Met vriendelijke groet,