AFAS XML file downloaden

Hallo allen,

Iemand die een korte en duidelijke handleiding voor handen heeft om een XML file te maken van een GetConnector uit Profit?
Ik kan via Connect.AFAS wel een voorbeeld ophalen maar geen compleet XML bestand.

Wie heeft een handige oplossing.

Hi Mike,

Zover ik weet is hier niet iets makkelijks voor beschikbaar (misschien dat dit via een externe partij, HubBI of STKKR wel kan), maar je zou het als je een beetje technisch onderlegd bent misschien ook zelf kunnen met Postman:

Via de API documentatie pagina’s kun je de gewenste configuratie van de API (in OpenAPI specifications) downloaden en in Postman importeren, daar kun je dan de getConnector aanroepen. Zie ook AFAS API

Daarna hoeft je alleen nog je response van de getConnector weg te schrijven naar een bestand, dat kan middels deze hulp pagina: Postman

Mocht iemand anders nog een ander idee hebben, altijd welkom :slight_smile:

Met vriendelijke groet,
Peter

Hoi Peter,

Ik had al even gekeken bij STKKR maar deze schrijven alleen weg in XML naar een ftp. Bij HUBBI zag ik zo gauw niet deze oplossing staan. Ik zoek wel iets in deze richting, een oplossing waar je als gebruiker eenvoudig mee overweg kan.

Voor de doorsnee gebruiker is jouw oplossing denk ik wat te ingewikkeld.
Ik sta open voor meer en hoop dat er iets dergelijks in omloop is.

Je kan dit proberen via powerautomate.
De get connector kun je hiermee aanroepen met een http get request waarna je de uitkomst (body) kunt wegschrijven als xml.

Misschien een gekke vraag maar waarom wil je dit in een xml?

Kun je een XML-bestand maken vanuit Excel?

Voordat u XML-gegevens exporteert, moet u het tabblad Ontwikkelaar op het lint inschakelen . Zie Tabblad Ontwikkelaar weergeven. Bij het maken van XML-kaarten en het exporteren van gegevens in Excel naar XML-gegevensbestanden, is er een limiet aan het aantal rijen dat kan worden geëxporteerd. Exporteren naar XML vanuit Excel slaat maximaal 65.536 rijen op.

Je kunt de gegevens ook in een analyse in excel krijgen en excel maakt er een xml van voor je.

xsd uploaden in excel.

Vervolgens de juiste velden naar de juiste kolommen slepen.

Hallo Dimphy,

Heb je voor mij een voorbeeld/ beschrijving hoe een connector aan te roepen en de inhoud als xml weg te schrijven naar een onedrive map bijvoorbeeld?

Ik wil deze als xml om in andere applicatie te kunnen testen. Deze bieden alleen de mogelijkheid om een test uit te voeren middels het inlezen van een xml.