Bestanden ophalen uit Afas fileconnector

Hallo,

Binnen onze organisatie zijn we aan het onderzoeken hoe we de fileconnector kunnen inzetten om bestanden welke in Afas zijn opgeslagen eenvoudig op te halen.

Bestanden bij dossier connector, subjectconnector en de fileconnector moeten hiervoor samenwerken, zo maak ik op uit het help artikel FileConnector (REST/JSON) - Help Center Nederland

Ik blijf tegen een 500 error aanlopen die zegt dat de fileconnector niet bestaat, waar zie ik iets mogelijk over het hoofd? Wie heeft de gouden tip?

Hoi Ber,

Heb je de aanroep via connect.afas.nl geprobeerd aan te roepen?

Hoi Robert,

Jouw antwoord bleek sleutel tot de oplossing. Ik heb niet geschakeld dat ik die daar kon testen. Eenmaal getest krijg ik een BASE64 string terug, die omgezet en ik heb een pdf.

Mijn dank is groot!

Ik kan nu op basis van de connector een lijst genereren van GUID en bestandsnamen, deze zijn gefilterd op type inkoopfactuur in de connector. Het doel is om via een financiële mutatie direct bij het pdf bestand te komen. Wat is de de link tussen de financiële mutatie en dan bestanden bij dossier?

Het dossier heeft als bestemming inkoopfactuur; je kunt deze waarschijnlijk matchen op bestemming en een veld in de journaalpost.

Ik heb het nu niet tot in detail bekeken; mogelijk is er een shortcut mogelijk.

Het is gelukt, dossieritem blijkt de sleutel.