Afgekeurde icp-aangifte opnieuw verzenden

Bij de icp-aangiftes over januari en februari kwam er een foutmelding naar voren. Het bleek dat het telefoonnummer uit te veel karakters bestond. Dit is aangepast, maar hoe krijg je deze aangiftes alsnog verzonden? ‘Verwijderen laatste aangifte’ kan niet omdat deze al definitief is. Hoe werkt dit?

Volgens de help moet dit misschien wel kunnen: Hoe kan ik een definitieve btw/icp-aangifte aanpassen/verwijderen? - Help Center Nederland

Het is inmiddels een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb dus het kan dat het niet wil…

Daarnaast: ik neem aan dat er direct een afkeuring van de belastingdienst kwam na de aangifte van Januari; waar heb je uiteindelijk deze fouten gezien?

Helaas lukt dat niet Robert, omdat met de huidige verzendstatus (= ontvangen) het niet toegestaan is de laatste aangifte te verwijderen (die van februari).
Die van februari kwam gelijk na ‘verzenden/ontvangen’ naar voren en daarvoor die van januari. Maar die van januari kwam niet gelijk vorige maand als naar voren.
Het gaat er overigens om dat de validatie niet gelukt is. Het betreft de melding dat het aantal karakters van het telefoonnummer te lang is. Dat heb ik aangepast, maar opnieuw ‘verzenden/ontvangen’ lukt niet.
Overigens is dit waarschijnlijk dit jaar aangepast, want vorig jaar stond het telefoonnummer er ook op die manier in.

Ai, dat is balen. Ik denk dat je je dan toch even bij AFAS support moet melden. Volgens mij kon ik “vroeger” toen ik op de supportafdeling van AFAS zat dit wel via een achterdeurtje.