hoi,
ik wil per administratie weergaves beschikbaar maken, zodat ze niet bijv alle verkooporders kunnen zien. Maar alleen de verkooporders van administratie A.
ik stop iemand in een gebruikersgroep A met rechten op de weergave A.
maar als ik dit na kijk dan kan die persoon nog steeds alles zien? hij ziet ook de weergaves van andere administraties. wat doe ik niet goed? of is er al ergens een topic gemaakt hierover?
Hoi Gerda,
Dat is zeker frustrerend en ook herkenbaar. Autorisatie op persoonlijk niveau zou wellicht hier een oorzaak van kunnen zijn, maar ik ben wel benieuwd mocht iemand anders er nog een idee over hebben.
Doorgaans los je dit volgens mij op door in de weergave een filter in te bouwen met Administratie=[Administratie]. Zo kan je alleen de regels zien van de administratie die je nu geopend hebt. En je kunt de administratie alleen openen als je er rechten op hebt.
Dit is naar mijn mening de meest onderhoudsvriendelijke methode.
ja alleen de vraag is waar zet ik die filter, want als ik een weergave instel met alleen administrate bijv . A dan ziet iemand in administratie B ondanks dat hij geen rechten heeft op die definitiegroep toch bijv orders van administratie A.
Je maakt één weergave voor alle administraties, en in het filter van die weergave zet je het dynamische filter op geopende administratie.