Graag zou ik een weergave willen uitbreiden en slimmer willen maken. Het betreft een weergave waarbij we foto’s laten zien van alle BHV-medewerkers op onze Insite-startpagina. Het is alleen niet handig om daar ook medewerkers te tonen die verlof hebben of ziek zijn. Ik dacht dat dit eenvoudig aan te passen was door deze status op dagniveau toe te voegen aan de weergave, maar dit blijkt niet mogelijk. De velden die we voor de bezetting gebruiken zijn niet opvraagbaar vanuit de gegevensverzameling van deze weergave.
Mijn vraag: Wat is jullie ervaring hiermee?
Bijgevoegd de gegevensverzameling die hier nu voor gebruikt wordt en daaronde de filter (waar dus de bezetting niet aan toe te voegen lijkt…)
Hoi Marco, zoals het zo vaak gaat met applicatiebeheerders is het ineens weer druk dus heb ik hier nog niet naar gekeken, maar dit zóu wel eens de oplossing kunnen zijn, al is het daar volgens mij niet mogelijk om ook een afbeelding (lees: foto van de betreffende BHV-er) toe te voegen.
De beste keuze is denk ik een wie-is-wie overzichtspagina als basis gebruiken en als mensen de aanwezigheid willen weten kunnen ze doorklikken. Op de tonenpagina van de wie-is-wie kun je dan het standaard bezettingsoverzicht van die medewerker tonen.
Helaas zijn al deze tonen-pagina’s niet aan te passen. Voor aanwezige BHV-ers is er dus helaas niets mogelijk omdat - geprobeerd met alle varianten die AFAS biedt - je bij het plaatsen van de tonen-pagina van een Bezetting je óf alleen jezelf ziet óf de bezetting van alle medewerkers die dezelfde leidinggevende hebben als die je zelf hebt. Het was in ieder geval te proberen, toch bedankt voor het meedenken!
Als je me kunt zeggen waar ik een kopie kan maken van een tonen-pagina dan zou ik dat super vinden, want nu ben ik afhankelijk van de standaard AFAS-instelling. Wanneer ik de beschrijving van AFAS volg dan is er bij mij geen actieknop “Kopieer publicatie” (in Insite, in Profit sowieso niet). Ik ga er volgende week verder naar zoeken.
Ik heb het nog eens gecheckt, je hebt gelijk. De tonen pagina zelf kan niet.
Als je alleen een nieuwe weergave maakt en dat deze dan naar de standaard tonenpagina verwijst is het toch ook prima? Of wil je het bezettingsoverzicht niet op de standaard pagina hebben?
Eigenlijk zou het moeten zijn dat een medewerker bij het willen zoeken naar een BHV-er hij/zij vanuit onze startpagina (waar we nu plaatjes met naam en foto van de BHV-ers hebben staan) door kunnen klikken en ze uiteindelijk daar dan de bezetting kunnen zien.
Voeg ik echter dit pagina-onderdeel toe dan zie ik het bezettingsoverzicht van mezelf en niet van de betreffende geselecteerde medewerker, want ik kan daar enkel de ESS óf MSS kiezen. Degene met “ingelogd” toont overigens het overzicht van alle medewerkers die onder dezelfde leidinggevende vallen als je (de ingelogd gebruiker) zelf.