Als je in een WF een afhandeltaak opent op InSite dan is de bestemming zichtbaar.
Bijvoorbeeld, een leidinggevende ziet dus om welke werknemer het gaat. Als je deze taak automatisch in de ‘aanpassen’ modus laat starten dan is niet zichtbaar om welke medewerker het gaat, aangezien de bestemming niet zichtbaar is.
Met de aanpassen modus kan ik middels een profiel afdwingen dat de LG een intentieverklaring invult.
Als ik de normale beoordeelpagina toon, dan kan de LG de werkgeversverklaring zonder deze verplichting doorsturen en dat is niet de bedoeling.
Het lukt me niet om de naam van de instuurder op de beoordeelpagina in (in aanpassen modus) te tonen of desnoods een overzicht van de betreffende medewerker met zijn dienstverbanden.
Iemand een geniale oplossing? Ik heb de vraag trouwens ook voorgelegd aan AFAS.
Ik heb een vergelijkbare post voorbij zien komen in de gebruikersgroep.
Daarin stond deze oplossing voor nu. Verder stemmen op deze wens
“Je kan er wel omheen werken met een vrij veld met de naam van de medewerker, maar het zou niet nodig moeten zijn (niettemin wel heel blij dat taken nu überhaupt in aanpassen kunnen starten!)”
(Hoofd)Bestemming zichtbaar op aanpaspagina
Ter aanvulling op de geweldige nieuwe functionaliteit ‘Taak start direct in Aanpassen-modus’
We hebben echter één minpunt ontdekt. Voor medewerkers die hun eigen taak openen, werkt alles prima. Maar voor managers of afdelingen die een taak van een medewerker moeten afhandelen, is de bestemming niet zichtbaar. Daardoor weten ze niet (meer) om wie het gaat.
Hoewel de bestemming op de pagina aanwezig is, blijft deze onzichtbaar na publicatie van de aanpassingspagina. Hierdoor moeten mensen goed onthouden om wie het gaat voordat ze op de taak klikken, wat ze na vijf seconden alweer vergeten zijn.
Het zou dus een enorme toevoeging zijn als de hoofdbestemming in ieder geval zichtbaar is.
ter info: ik heb hiervoor nu ook een wens ingeschoten en deze is doorgezet naar de productontwikkeling.
In ons geval gaat het fout als een leidinggevende een intentieverklaring voor de werkgeversverklaring moet afgeven. Deze opent direct in de ‘aanpas’ modus.
Ik laat nu voor deze taak een mail uit naam van de medewerker sturen naar de leidinggevende, zodat de leidinggevende weet om wie het gaat.